ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Hrvatske su željeznice (HŽ) danas organizirale promotivnu vožnju prototipom vlaka Pendolino ETR-470 iz Zagreba do Rijeke, kako bi se uzvanici i brojni gospodarstvenici, među kojima i hrvatski ministar
prometa i veza Željko Lužavec, uvjerili u njegovu brzinu. Ako se na temelju procjena stručnjaka HŽ-a pokaže funkcionalnim, Pendolino bi mogao prometovati i na linijama Zagreb-Knin-Split, te od Zagreba prema Mađarskoj, izjavio je na tiskovnoj konferenciji direktor proizvođača Pedolina Fiat-Ferroviaria Andrea Parnigoni.
ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Hrvatske su željeznice (HŽ) danas
organizirale promotivnu vožnju prototipom vlaka Pendolino ETR-470 iz
Zagreba do Rijeke, kako bi se uzvanici i brojni gospodarstvenici, među
kojima i hrvatski ministar prometa i veza Željko Lužavec, uvjerili u
njegovu brzinu. Ako se na temelju procjena stručnjaka HŽ-a pokaže
funkcionalnim, Pendolino bi mogao prometovati i na linijama
Zagreb-Knin-Split, te od Zagreba prema Mađarskoj, izjavio je na
tiskovnoj konferenciji direktor proizvođača Pedolina Fiat-Ferroviaria
Andrea Parnigoni. #L#
Taj električni vlak s mogućnošću nagiba vagonskog sanduka,
ravnomjerno razmještenom pogonskom opemom i mogućnošću prolaska kroz
zavoj brzinom većom i do 35 posto od brzine klasičnih vlakova,
naročito je pogodan za brdske pruge. Inače, na ravnim dijelovima pruge
Pendolino vozi komercijalnom brzinom do 250 kilometara na sat, dobro
svladava brdske dionice, pa se očekuje kako bi put od Zagreba do
Rijeke trebao skratiti na približno dva sata.
Nabava takvih vlakova Hrvatskoj bi omogućila povezivanje s europskim
željeznicama velikih brzina, jer raznovrsni vlakovi iz skupine
Pendolino već se rabe na brdskim prugama u Italiji, Švicarskoj,
Francuskoj, Njemačkoj, Finskoj, Češkoj, Španjolskoj i Portugalu.
(Hina) sm sab
211135 MET jun 96