RIJEKA, 17. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice i talijansko poduzeće "Fiat Ferroviaria" predstavili su danas na konferenciji za tisak u Rijeci i tijekom promidžbene pokusne vožnje od Rijeke do Srpskih Moravica "pendolino" -
dvosustavan električni vlak "ETR 470 Cis Alipino".
RIJEKA, 17. lipnja (Hina) - Hrvatske željeznice i talijansko poduzeće
"Fiat Ferroviaria" predstavili su danas na konferenciji za tisak u
Rijeci i tijekom promidžbene pokusne vožnje od Rijeke do Srpskih
Moravica "pendolino" - dvosustavan električni vlak "ETR 470 Cis
Alipino". #L#
Vlak je opremljen nagibnom opremom koja omogućuje da se vagonski
sanduk pri vožnji u zavojima može naginjati - čime se smanjuje
centrifugalna sila koja tiska putnike - te je tako moguće povećati
brzinu na zavojima uz sačuvanu veliku udobnost putnika.
Vlak može voziti pretpostavljenom brzinom do 250 km na sat, a cijela
kompozicija od devet komponenata, kakve se uobičajeno rabe, stoji oko
25 milijuna njemačkih maraka.
Izvršna je direktorica poslova putničkoga prijevoza Hrvatskih
željeznica Zora Kolb istaknula kako "postoje realane pretpostavke da
budu uvedeni u promet vlakovi s nagibnom tehnikom na prugama Hrvatskih
željeznica - u međunarodnom i unutarnjem prometu, ali je prije
mogućega uvođenja nužno izraditi studiju podobnosti koja bi
vrjednovala sve bitne sastavnice - dio kojih će se ustanoviti pokusnom
vožnjama u iduća tri dana".
Posebice je kazala kako je važno da se u prioritetna ulaganja HŽ-a
uvrsti obnova infrastrukture, osiguraju uvjeti za štedljivo i uspješno
preventivno održavanje vlakova te ocijeni mogućnost uključenja domaće
industrije u proizvodnju i servisiranje vlakova s nagibnom tehnikom".
(Hina) rž mc
171636 MET jun 96