ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - U Direkciji Hrvatskih željeznica u Zagrebu danas je na konferenciji za novinare predstavljen vlak s nagibnom tehnikom "Pendolino ETR-470" talijanske tvrtke Fiat-Ferroviaria. Taj bi vlak kao novost na našim
prugama i kao svojevrsno prijelazno rješenje između klasičnih pruga i pruga velikih brzina pospješio uključivanje hrvatskih željeznica u europski željeznički sustav, kazao je generalni direktor HŽ-a Marijan Klarić.
ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - U Direkciji Hrvatskih željeznica u Zagrebu
danas je na konferenciji za novinare predstavljen vlak s nagibnom
tehnikom "Pendolino ETR-470" talijanske tvrtke Fiat-Ferroviaria. Taj
bi vlak kao novost na našim prugama i kao svojevrsno prijelazno
rješenje između klasičnih pruga i pruga velikih brzina pospješio
uključivanje hrvatskih željeznica u europski željeznički sustav, kazao
je generalni direktor HŽ-a Marijan Klarić. #L#
Promotivna vožnja bit će na pruzi Zagreb-Rijeka-Zagreb, 21.
lipnja, uz nazočnost visokih političkih i gospodarskih dužnosnika
Hrvatske i Italije.
Po riječima koordinatora za ispitivanje i predstavljanje "Pendolina"
Igora Knafla, ako rezultati na toj pruzi budu povoljni, vlak s nagibnom
tehnikom mogao bi, osim na toj dionici, ubuduće voziti i na
drugim dionicama, posebice u smjeru prema Splitu, odnosno Zadru i
Šibeniku te u smjeru Ploča. Vlak s nagibnom tehnikom na sadašnjim bi
prugama mogao prometovati brzinom većom za 20 do 30 posto od klasičnih
vlakova (160 km/h), a već sada je kompjutorski izračunato da bi se
korištenjem "Pendolina" putno vrijeme od Zagreba do Rijeke skratilo za
jedan sat, kazao je Knafl.
Inače, vrijednost devetodijelnog Fiatova vlaka "Pendolino ETR-470"
iznosi oko 30 milijuna njemačkih maraka s tim da bi u pokrivanju 60
posto toga iznosa sudjelovala domaća industrija, izviješteno je u
Direkciji HŽ-a u Zagrebu.
(Hina) bdj ds
131607 MET jun 96