FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

- PRIOPĆENJE KOMISIJE ZA ISPITIVANJE ZRAKOPLOVNE NESREĆE KRAJ DUBROVNIKA

ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Komisija hrvatskoga Ministarstva pomorstva, prometa i veza za ispitivanje zrakoplovne nesreće kraj Dubrovnika 3. travnja 1996. objavila je danas priopćenje za javnost koje je potpisao njezin predsjednik Jure Kapetanović. Priopćenje prenosimo u cijelosti:
DUBROVNIKA ZAGREB, 10. lipnja (Hina) - Komisija hrvatskoga Ministarstva pomorstva, prometa i veza za ispitivanje zrakoplovne nesreće kraj Dubrovnika 3. travnja 1996. objavila je danas priopćenje za javnost koje je potpisao njezin predsjednik Jure Kapetanović. Priopćenje prenosimo u cijelosti: #L# "Budući da je 7. lipnja 1996. američko Ministarstvo obrane objavilo izvješće o rezultatima istrage o nesreći američkog zrakoplova CT-43A koja se dogodila 3. travnja 1996. kraj Dubrovnika; i budući da se u izvješću američke strane navode uzroci nesreće (stranica 65., točka 3.) i to: 3. UZROCI: uzroci nesreće aviona CT-43A su: pogreška posade, manjkavosti u zapovijedanju i nepravilno izrađena procedura instrumentalnog prilaženja'; a budući da objavljivanje rezultata do kojih je došla američka strana, a bez konzultacija s hrvatskom komisijom za ispitivanje nesreće, predstavlja kršenje međunarodnih standarda koje propisuje Međunarodna organizacija civilnog zrakoplovstva (ICAO) u Međunarodnoj konvenciji o civilnom zrakoplovstvu i pripadajućim joj dodacima, te kršenje odredaba Zakona o zračnoj plovidbi, kao i međusobnog dogovora između hrvatske komisije i američkih predstavnika; te budući da se u američkom izvješću kao jedan od razloga navodi i nepravilno izrađena procedura instrumentalnog prilaženja, a što predstavlja grubu neistinu; a uzimajući u obzir odredbe zakona o zračnoj plovidbi Republike Hrvatske, odredbe Međunarodne konvencije o civilnom zrakoplovstvu i njezinih dodataka te prethodni međusobni dogovor hrvatske i američke strane, prisiljeni smo izdati sljedeće PRIOPĆENJE ZA JAVNOST 1. U skladu s hrvatskim i međunarodnim propisima, predsjednik hrvatske komisije za ispitivanje nesreće, koja je isključivo odgovorna za provedbu istražnih postupaka, i predstavnici američke strane, koji u istrazi mogu sudjelovati samo uz suglasnost hrvatske strane, dogovorili su da će se dvije strane sastati nakon dobivenih rezultata ispitivanja uzoraka, koji su bili odneseni u SAD na ispitivanje. U skladu s dogovorom, nakon što se ispitaju prikupljeni podaci, dvije strane su se trebale sastati kako bi analizirale i uskladile zaključke. U skladu s propisima, američka strana ima pravo na izdvajanje mišljenja, ali nije ovlaštena za objavljivanje izvješća. 2. Nekoliko puta požurivali smo dostavljanje podataka od američke strane. Američka je strana 6. lipnja najavila svoj dolazak i dostavljanje cjelokupne istražne dokumentacije. Pretpostavljali smo da, prema prethodnom međusobnom dogovoru, žele uskladiti svoje i hrvatske istražne podatke kako bi se objavilo službeno izvješće, za koje je nadležna isključivo hrvatska strana. Međutim, protivno našim očekivanjima, neugodno nas je iznenadila činjenica da je američko Ministarstvo obrane već objavilo rezultate svoje istrage i to kao konačno izvješće, na što, kao što je već rečeno, nema nikakvo pravo ni prema hrvatskim, a ni prema međunarodnim propisima. 3. Iz neovlaštenog izvješća američkog ministarstva obrane, u gore citiranoj točki 3., vidljivo je da se dio krivnje za nesreću pripisuje nepravilno izrađenoj proceduri za instrumentalno prilaženje zračnoj luci Dubrovnik, a samim tim okrivljuje se i hrvatska strana. Upravo takva tvrdnja predstavlja iznošenje grube neistine, budući da je i američkoj strani poznato sljedeće: - da se u Republici Hrvatskoj, kao i u ostalim punopravnim članicama Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo - ICAO (International Civil Aviation Organization), ako država članica u skladu s konvencijom nije objavila odstupanja od prihvaćenih standarda, moraju poštovati navedeni standardi, što je obveza i Sjedinjenih Američkih Država, - da je odmah nakon pojavljivanja sumnje u ispravnost procedure za instrumentalno prilaženje, hrvatska istražna komisija zatražila arbitražu ICAO-a, budući da je ta organizacija nadležna za izradu i objavljivanje standarda za izradu bilo kakve instrumentalne procedure, - da je Ured za zračnu plovidbu ICAO-a (Air Navigation Bureau) u Montrealu u Kanadi, u nazočnosti predstavnika hrvatske istražne komisije, donio pisani zaključak da su kriteriji koje je Hrvatska primijenila pri izradi procedure instrumentalnog prilaženja za slijetanje na stazu 12 u zračnoj luci Dubrovnik sukladni ICAO Doc (dokument) 8168, PANS-OPS, Volume II, točka 7.2.1. i Part III, Poglavlje 6, točka 6.3.6. b), o čemu je američka strana bila pravodobno izviještena. ZAKLJUČAK Prisiljeni smo izraziti duboko žaljenje što je do objavljivanja izvješća američke strane došlo na takav nekorektan i neprimjeren način, te u suprotnosti s međusobnim dogovorom u inače nadasve bliskoj, konstruktivnoj i korektnoj suradnji tijekom cijeloga istražnog postupka. Komisija za ispitivanje nesreće sada će, nakon raspolaganja svim relevantnim podacima, u najkraćem vremenu izraditi konačno izvješće o nesreći američkog zrakoplova kraj zračne luke Dubrovnik i objaviti ga u skladu sa zakonom." Tom je priopćenju hrvatska komisija za ispitivanje zrakoplovne nesreće kraj Dubrovnika pridodala i dopis Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO) od 22. svibnja o ispitivanju procedure instrumentalnog prilaženja na stazu 12 dubrovačke zračne luke, na koji se komisija poziva u svojem priopćenju. (Hina) pp fp 101620 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙