FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OBLJETNICA - EDVARD RUSJAN PRVI LETIO HRVATSKIM NEBOM

LJUBLJANA, 5. lipnja (Hina) - Slovenci slave 110. obljetnicu rođenja pionira suvremenog zrakoplovstva Edvarda Rusjana, uz čije je ime vezana i hrvatska povijest gradnje i letenja zrakoplovima na motorni pogon. Naime, 26. prosinca 1910, Rusjan je nad Zagrebom izveo prvi letački miting, uz koji kronike bilježe, da je svojim zrakoplovom na visini od oko sto metara izveo nekoliko krugova i osmica, piše današnje Delo. Bila je to prva zračna plovidba hrvatskim nebom "pravim aeroplanom".
LJUBLJANA, 5. lipnja (Hina) - Slovenci slave 110. obljetnicu rođenja pionira suvremenog zrakoplovstva Edvarda Rusjana, uz čije je ime vezana i hrvatska povijest gradnje i letenja zrakoplovima na motorni pogon. Naime, 26. prosinca 1910, Rusjan je nad Zagrebom izveo prvi letački miting, uz koji kronike bilježe, da je svojim zrakoplovom na visini od oko sto metara izveo nekoliko krugova i osmica, piše današnje Delo. Bila je to prva zračna plovidba hrvatskim nebom "pravim aeroplanom". #L# Edvard Rusjan rođen je 1886. u Trstu, a poginuo je 1911., na početku balkanske turneje kada se njegov zrakoplov srušio na ušću Save i Dunava pokraj Beograda. Samo godinu dana nakon prvog leta u slovenskoj Gorici, na nagovor zagrebačkog fotografa Mihajla Merćepa, koji se zanosio idejom o komercijalnoj proizvodnji motornih zrakoplova, prije svega za potrebe vojske, preselio se u Zagreb. U Zagrebu je nastao najuspješniji od sedam tipova letjelica, koliko i ih je za života konstruirao, u literaturi poznat pod imenom Merćep-Rusjanov zrakoplov. Radilo se o jednosjedu i jednokrilcu s rasponom krila od 14,4 m, dužine 11 m, te težine od 250 kg. Prvi put u letjelicu je ugrađen suvremeni rotativni motor Gnome 50 KM. Nakon uspješnog probnog leta nad Zagrebom, par Rusjan-Merćep krenuo je na turneju, koja je tragično okončana tijekom prvog pokusnog leta. Edvard Rusjan, kojega su zvali i Ikar, pionir slovenskog i hrvatskog suvremenog zrakoplovstva, pao je s nepunih dvadeset i pet godina kao prva žrtva letenja motornim letjelicama u tadašnjoj Austro-Ugarskoj, i trideset i četvrta na svijetu. (Hina) ld sv 051241 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙