FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POGREŠKA PILOTA UZROK NESREĆE ZRAKOPLOVA RONA BROWNA

WASHINGTON, 7. lipnja (Hina/AP/Reuter/AFP) - Višestruke pogreške posade zrakoplova glavni su uzrok nesreće u kojoj je 3. travnja blizu dubrovačke zrakoplovne luke poginuo američki ministar trgovine Ron Brown, pokazala je istraga američkih zračnih snaga, čiji su rezultati objavljeni danas u Pentagonu.
WASHINGTON, 7. lipnja (Hina/AP/Reuter/AFP) - Višestruke pogreške posade zrakoplova glavni su uzrok nesreće u kojoj je 3. travnja blizu dubrovačke zrakoplovne luke poginuo američki ministar trgovine Ron Brown, pokazala je istraga američkih zračnih snaga, čiji su rezultati objavljeni danas u Pentagonu. #L# Glavni uzroci nesreće, prenose agencije AP (Asošiejtid pres) i Reuter pozivajući se na navode iz izvješća, su sljedeći (neslužbeni prijevod tehničkih izraza): - Piloti su, kasneći oko 15 minuta, prebrzo obavljali proceduru slijetanja za koju nisu bili pripremljeni, pa su načinili nekoliko pogrešaka. "Piloti su prebrzo obavljali proceduru prilaza i nisu dobro 'konfigurirali' zrakoplov prije završnog dijela pristupa" aerodromu, navodi se u izvješću. Rezultati istrage pokazuju da je zrakoplov na prilazu dubrovačkom aerodromu letio oko 80 milja na sat više od predviđene brzine; - Zapovjedništvo 86. transportne pukovnije Zračnih snaga SAD u Europi, pod čijom je nadležnošću bio zrakoplov kojim je letio ministar Brown, "nije djelovalo u skladu s uputama" iz zapovjedništva u Washingtonu prema kojima se ne dopušta slijetanje u zračne luke kod kojih je jedino sredstvo za instrumentalno slijetanje tzv. "radio far" (radio beacon); - Zapovjedništvo 86. transportne pukovnije također nije obučilo svoje pilote da se koriste radio farom s dvostrukom frekvencijom, nego su piloti to učili tijekom samih letova. "Odgovarajuća obuka osposobila bi posadu da uvidi kako ne mogu pristupiti slijetanju na dubrovački aerodrom s navigacijskom opremom koju imaju u zrakoplovu", prenose agencija pozivajući se na izvješće; - Fatalna pogreška, navodi se u izvješću, je u tome što piloti nisu svoje instrumente uskladili s frekvencijom drugog "radio fara" koji se nalazi dvije milje ispred aerodroma - a koji bi im pokazao da se nalaze izvan zadanog smjera slijetanja. "Najznačajnije je to da piloti nisu identificirali točku s koje se nakon neuspjelog prilaza ponavlja procedura slijetanja (missed approach point)", stoji u izvješću. "Da su počeli proceduru ponovnog slijetanja, zrakoplov ne bi udario" u brdo, prenosi AP navode iz izvješća. - Istražitelji su naveli da je minimalna visina spuštanja (Minimum Descent Altitude-MDA) propisana za dubrovačku zračnu luku bila preniska. "Da je minimalna visina spuštanja bila dobro određena, zrakoplov bi se nalazio iznad mjesta udara u tlo, iako je skrenuo sa zadanoga smjera za devet stupnjeva", rekao je predsjedatelj povjerenstva zrakoplovnih snaga koje je bilo zaduženo za istragu, brigadni general Charles Coolidge (Kulidž). "Nesreću su skrivile pogreške posade, propusti zapovjednog sustava i neodgovarajuća procedura instrumentalnog pristupa aerodromu", stoji u izvješću o uzrocima nesreće, koje ima više od 7.000 stranica. Američki predsjednik Bill Clinton je rekao da je američko ratno zrakoplovstvo bilo temeljito, brzo i brutalno pošteno" u provođenju svoje istrage. On je rekao da se radi o spletu nesretnih okolnosti i da mu se čini da se nesreća ne bi dogodila da je izostao samo jedan od nekoliko uzroka. (Hina) sb 072133 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙