FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSTAVLJENA KNJIGA DR. MIKECINA "UMJETNOST I POVIJESNI SVIJET"

ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Na tribini Kulturno-informativnoga centra javnosti je večeras predstavljena knjiga rasprava "Umjetnost i povijesni svijet" prof. dr. Vjekoslava Mikecina, objelodanjena u Biblioteci Filozofska istraživanja Hrvatskoga filozofskoga društva. Jedan od predstavljača toga djela, istaknuti sociolog religije prof. dr. Esad Ćimić, uz ostalo je naglasio da je to knjiga koja na pravi način predstavlja intelektualni portret dr. Mikecina, jednog od najuglednijih proučavatelja sociologije umjetnosti i kulture.
ZAGREB, 14. svibnja (Hina) - Na tribini Kulturno-informativnoga centra javnosti je večeras predstavljena knjiga rasprava "Umjetnost i povijesni svijet" prof. dr. Vjekoslava Mikecina, objelodanjena u Biblioteci Filozofska istraživanja Hrvatskoga filozofskoga društva. Jedan od predstavljača toga djela, istaknuti sociolog religije prof. dr. Esad Ćimić, uz ostalo je naglasio da je to knjiga koja na pravi način predstavlja intelektualni portret dr. Mikecina, jednog od najuglednijih proučavatelja sociologije umjetnosti i kulture. #L# Dr. Mikecin je autor petnaestak knjiga s područja filozofije i sociologije i isto toliko zbornika sociologije, kulture i umjetnosti, a osobito se ističe u proučavanju francuske i talijanske misli s područja filozofije umjetnosti i sociologije. Vjekoslav Mikecin se u znanosti javlja u početku šezdesetih godina, a osobito je zapaženo njegovo djelo "Rušenje dogme" 1988., kad je pokušao upozoriti na kruti društveni determinizam, koji je kulminirao u brojnim sociologijama i teorijama kulture i umjetnosti, utemeljen na naivnomu filozofskom materijalizmu i vulgarnoj teoriji odraza, ističe dr. Esad Ćimić. Knjiga "Umjetnost i povijesni svijet" obuhvaća šest opsežnih rasprava i dodatak. To su rasprave Arnold Hauser i problemi sociologije umjetnosti; Teorija duhovnoga stvaranja i sociologija umjetnosti i kulture u Herberta Marcusea; Galvano della Volpe i kritika Croceove intuicionističke estetike; Genetički strukturalizam Luciena Goldmanna; Strukturalna antropologija Claudea Levi-Straussa i sociologija kulture; Leopoldo Zea i pitanje o kulturnom identietu i vokaciji Latinske Amerike, te dodatak Kultura i Domovinski rat. Osvrćući se na taj posljednji dio, posvećen kulturi i Domovinskom ratu, dr. Ćimić ističe da je Mikecin publicistički živo, znanstveno, argumentirano i vrijednosno angažirano, kao malo tko u to vrijeme, među intelektualcima progovorio u pravo vrijeme o socijalnoj, političkoj i povijesnoj pozadini osvajačkoga rata Srbije i Crne Gore. Uspješno je demaskirao jednog od intelektualnih arhitekata agresije - srpskog akademika Mihajla Markovića. Drugi predstavljač, prof. dr. Nikola Skledar, također je upozorio na važnost knjige i na područje kojim se bavi prof. dr. Mikecin. Napomenuo je da se iz tih rasprava vidi da svako umjetničko djelo ima svojega stvaratelja, medij i primatelja, i preko tih sastavnica djeluje u kontinuitetu. "To je djelo plod velike akribije i autorova duhovnoga dijaloga s gotovo svim duhovnim pravcima i stilovima okupljenima oko sociologije kulture i umjetnosti. Mikecin je jedan od rijetkih autora u nas, koji je na tom području postigao izvanredne rezultate", rekao je dr. Skleder. Prof. dr. Vjekoslav Mikecin, govoreći na predstavljanju, kazao je kako je u knjizi pokušao objasniti da je umjetničko stvaralačko, odnosno umjetničko djelo, najviši oblik čovjekove djelatnosti. Dodao je da ju je zamislio kao trilogiju o vrlo važnom području, kao što je sociologija umjetnosti i kulture. Naglasivši da su umjetnost i književnost u cjelokupnoj svjetskoj povijesti, pa i hrvatskoj, odigrale važnu ulogu u oblikovanju modernoga senzibiliteta te da se izvori te discipline naziru i u velikim grčkim tragedijama, dr. Mikecin je također upozorio da su djela iz umjetnosti i kulture prvorazredan trenutak tvarnoga svijeta. Važnost te discipline, dodao je, upravo je u tome što pokazuje kako su pojedini narodi prepoznatljivi po svojim umjetničkim djelima u kojima se isto tako može iščitavati i njihova samosvojnost, njihova povijest i njihov kulturni i nacionalni idenitet. (Hina) ta sp 142205 MET may 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙