ZAGREB, 8. ožujka (Hina) - Odbor za pomorstvo, promet i veze Zastupničkog doma hrvatskog Sabora održao je danas tematsku raspravu o pomorskom dobru i koncesijama koju je potaknulo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza kako bi se
iznašla najoptimalnija rješenja oko primjene koncesija na pomorskom dobru. Ministarstvo je predočilo i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Pomorskog zakonika kojim se predlaže, uz ostalo, ovlastiti ministra pomorstva da odredi granicu pomorskog dobra, a daje mu se ovlast da kao iznimku pomorsko dobro odredi na pojas uži od šest metara, koliko je propisano Pomorskim zakonikom.
ZAGREB, 8. ožujka (Hina) - Odbor za pomorstvo, promet i veze
Zastupničkog doma hrvatskog Sabora održao je danas tematsku raspravu o
pomorskom dobru i koncesijama koju je potaknulo Ministarstvo
pomorstva, prometa i veza kako bi se iznašla najoptimalnija rješenja
oko primjene koncesija na pomorskom dobru. Ministarstvo je predočilo i
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Pomorskog zakonika kojim se
predlaže, uz ostalo, ovlastiti ministra pomorstva da odredi granicu
pomorskog dobra, a daje mu se ovlast da kao iznimku pomorsko dobro
odredi na pojas uži od šest metara, koliko je propisano Pomorskim
zakonikom. #L#
U dosadašnjoj provedbi Pomorskog zakonika uočene su i nepravilnosti
u postupku davanja koncesija, a u raspravi je upozoreno da je postupak
davanja koncesija složen i dugotrajan što djeluje destimulativno za
potencijalne ulagače. Ministarstvo u izmjenama i dopunama predlaže da
se uvede novi institut koncesije, tj. institut koncesijskog odobrenja
pravnim i fizičkim osobama samo za obavljanje djelatnosti na pomorskom
dobru.
Ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec ističe da se kod
predlaganja izmjena i dopuna puno razmišljalo o tome kome povjeriti
odlučivanje i potpisivanje odluka o utvrđivanju granice pomorskog
dobra, no da se davanje te ovlasti u ruke ministra pokazalo kao
najbolje rješenje zbog učinkovitosti, ali i niza nepravilnosti koja bi
druga rješenja mogla prouzročiti. Donesemo li zakon po hitnom postupku
već ove turističke sezone koncesijskim odobrenjima za obavljanje samo
nekih djelatnosti na pomorskom dobru, kao što je npr. prodaja
sladoleda uz obalu i sl. riješit ćemo niz nepravilnosti koje su
proizišle primjenom Pomorskog zakonika, kazao je Lužavec.
Upravitelj Jadranskog zavoda HAZU Vladimir-Đuro Degan upzorava da bi
tolike ovlasti i obim posla moglo preopteretiti ministra pomorstva, a
član Odbora Milivoj Kujundžić drži da predložene izmjene i dopune
koncepcijski treba usuglasiti, a lošim drži preveliku koncentraciju
ovlasti ministra. Založio se za jednostavniji pristup koncesijama,
pristup koji će uvažavati životne potrebe.
U raspravi je ponajviše pozornosti privukla privatizacija objekata
na pomorskom dobru, za koju je rečeno da je protuzakonita. Državni
pravobranitelj Petar Šale istaknuo je da se javno pomorsko dobro mora
zaštiti, ali pita što sa više od 187 poduzeća smještenih na pomorskom
dobru, a koje je hrvatska država prodala, unatoč činjenici da su na
pomorskom dobru. Na pomorskom dobru su nam i kuće urasle u more, što s
njima, upitao je Šale.
Profesor riječkoga Pravnog fakulteta Vinko Hlača oštro je upozorio
da se privatizacija na pomorskom dobru nije smjela provesti, te ističe
da bude li se kroz koncesije legalizirala nedopustiva privatizacija na
pomorskom dobru, možemo očekivati burne rasprave i afere. Profesor
splitskog Pravnog fakulteta Ivo Borković zaključuje da se u mnogo
bitnih stvari olako i površno upuštamo, a zatim brzo uočavamo da smo
ustrojili neprovedivi sustav čime se vraćamo na početak. Na tu se
problematiku osvrnuo i pročelnik riječkog Ureda za pomorstvo Branko
Kundih navodeći da bi trebalo napraviti reviziju Pomorskog zakonika.
Predsjednik Odbora za pomorstvo, promet i veze Mato Arlović kazao je
na kraju današnje sjednice da Odbor ne osporava potrebu donošenja
predloženih izmjena i dopuna Pomorskog zakonika već je današnjom
tematskom raspravom potaknuo poboljšanje tih izmjena i dopuna.
(Hina) msj ds
081504 MET mar 96