FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PDV: GUŽVE NA GRANICAMA IPAK NEIZBJEŽNE

OSIJEK,RIJEKA,PULA, 10. prosinca (Hina) - Unatoč uvjeravanjima nadležnih da uvođenje PDV-a neće poremetiti protok roba i građana preko granice, opravdano se postavlja pitanje može li na hrvatskim međunarodnim graničnim prijelazima postupak naplate PDV-a biti obavljen za dvadesetak sekundi? Toliko bi, naime, u prosjeku trebao trajati postupak naplate PDV-a po novom režimu od 1. siječnja čak kad bi se prepolovio sadašnji broj putnika. Odgovor je, dakako, negativan no pitanje se utemeljeno postavlja na osnovu podataka koje su dopisnici Hine prikupili na nekoliko graničnih prijelaza prema Mađarskoj i Sloveniji.
OSIJEK,RIJEKA,PULA, 10. prosinca (Hina) - Unatoč uvjeravanjima nadležnih da uvođenje PDV-a neće poremetiti protok roba i građana preko granice, opravdano se postavlja pitanje može li na hrvatskim međunarodnim graničnim prijelazima postupak naplate PDV-a biti obavljen za dvadesetak sekundi? Toliko bi, naime, u prosjeku trebao trajati postupak naplate PDV-a po novom režimu od 1. siječnja čak kad bi se prepolovio sadašnji broj putnika. Odgovor je, dakako, negativan no pitanje se utemeljeno postavlja na osnovu podataka koje su dopisnici Hine prikupili na nekoliko graničnih prijelaza prema Mađarskoj i Sloveniji. #L# Podaci su, naime, slijedeći. Granični prijelaz Donji Miholjac, prema Mađarskoj, dnevno u prosjeku prijeđe oko sedam tisuća ljudi. Na Pasjaku i Rupi u Hrvatsku je u listopadu ušlo 66.957 osobnih vozila hrvatskih registarskih oznaka, a na prijelazima Kaštel, Plovanija i Požane dnevno u zemlju uđe oko 10 tisuća vozila s hrvatskim pločicama. Pretpostavimo li da su u svakom automobilu samo dva putnika to znači da u Istri granicu dnevno prijeđe oko 25 tisuća hrvatskih državljana. Tome treba dodati nemali broj putnika koji u inozemstvo putuju autobusima. Samo na Rupi i Pasjaku mjesečno granicu prijeđe više od 180 autobusa. Na tim graničnim prijelazima kažu da se promet putnika pri ulasku dosad, osim sporadično, odvijao brzo i nesmetano. Na oba granična prijelaza sada se obavi u prosjeku stotinjak naplata carine i poreza na promet dnevno. Primjerice, u subotu 6. prosinca na Rupi su bile 43 naplate a na Pasjaku 83, što znači da je pristojbe platilo 0,5 posto putnika ili svaki dvadeseti. Većina građana uvozi robu ukupne vrijednosti do 100 USD, pa im se ne naplaćuje carina. Valja dodati da su ta dva prijelaza u prednosti jer se na Rupi u RH može ulaziti u šest kolona a na Pasjaku u 3 do 4. Nasuprot tome, sadašnja dužina čekanja na graničnom prijelazu Donji Miholjac je oko dva sata a subotom i četvrtkom i do četiri sata. Propusna moć tog prijelaza ograničena je prilazima na mostu te parkiralištem, pa se postupak na granici ne može ubrzati ni uvođenjem većeg broja carinika. Na prijelazima u Istarskoj županiji smatraju da će u novoj godini, nakon uvođenja PDV-a postupak i njegovo trajanje ovisiti o samim putnicima, odnosno hoće li se naplata obavljati po računima za stvari koje se uvoze ili će carinski službenici morati procjeniti vrijednost kupljene robe. Donjomiholjački carinici podsjećaju da će se nakon uvođenja PDV-a morati obraditi svaki putnik bez obzira je li kupio jedan sok ili više proizvoda bilo koje vrste, što znači da se porez mora izračunati i kompjutorski obraditi, a putnici otići u banku i uplatiti. O istim problemima govore i na granici u Rupi i Pasjaku. Vrijeme čekanja za ulazak u Hrvatsku, ako promet bude sadašnjeg opsega, posebice u vrijeme dnevnih špica između 18.00 i 21.00 sat, znatno će se povećati zbog obavljanja propisanog postupka. U razgovoru s putnicima koji su iz raznih mjesta Hrvatske prelazili granicu kod Donjeg Miholjca čulo se da nakon uvođenja PDV-a nemaju namjeru putovati u Mađarsku. Oni očekuju da se snize cijene proizvoda u Hrvatskoj jer bi se, u suprotnom, dovelo u pitanje sadašnji životni standard. Carinska ispostava za Istarsku županiju očekuje da će se u prvih petnaestak dana smanjiti broj odlazaka u "shopping" dok građani ne procjene je li to isplativo ili nije. Zasebno je pitanje rada banaka na graničnim prijelazima, odnosno prilagođavanja njihova radnog vremena i broja službenika novim potrebama. No, procjenu učinaka uvođenja PDV-a i naplate na granicama sa stanovišta države valja promatrati i po financijskih učincima. Kada bi se zadržao sadašnji broj prelazaka granice, i ako svaki od 32 tisuće putnika (samo na spomenutim graničnim prijelazima) uveze robe u vrijednosti carinskog maksimuma od 100 dolara, onda bi se na tim graničnim prijelazima moglo prosječno dnevno ubrati više od 700 tisuća dolara PDV-a. (Hina) žr/spd/vs db 100900 MET dec 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙