ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - Zbog Poreza na dodanu vrijednost (PDV) hrvatske putničke agencije u prosjeku će od 1. siječnja iduće godine poskupiti svoje usluge za 12 posto. Visoka stopa PDV za turističke agencije znači još veću
nekonkurentnost prema europskim turističkim zemljama gdje je prosječna porezna stopa od šest do osam posto, zaključak je to današnjeg savjetovanja koji je na temu "Utjecaj PDV-a na djelatnost putničkih agencija" u organizciji UHPA-Udruge hrvatskih putničkih agencija održan u zagrebačkom hotelu Esplanade.
ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - Zbog Poreza na dodanu vrijednost (PDV)
hrvatske putničke agencije u prosjeku će od 1. siječnja iduće godine
poskupiti svoje usluge za 12 posto. Visoka stopa PDV za turističke
agencije znači još veću nekonkurentnost prema europskim turističkim
zemljama gdje je prosječna porezna stopa od šest do osam posto,
zaključak je to današnjeg savjetovanja koji je na temu "Utjecaj PDV-a
na djelatnost putničkih agencija" u organizciji UHPA-Udruge hrvatskih
putničkih agencija održan u zagrebačkom hotelu Esplanade. #L#
U procjenjenu stopu mogućeg poskupljenja uračunati su svi pozitivni
učinici i uštede koje hrvatske putničke agencije mogu izvući od PDV-a,
a prema kalkulacijama poreznih stručnjaka oni će iznostiti približno
10 posto ukupne porezne stope.
Stopa PDV-a jednostavno je previsoka za hrvatski turizam, istaknuo je
predsjednik Nadzornog odbora UHPA i vlasnik karlovačke putničke
agencije "Ferial" Željko Trezner. Primjerice, hrvatski će hoteli biti
skuplji 16 posto u odnosu na španjolske hotele, a u usporedbi s
austrijskima 12 posto.
Također će, naglasio je Trezner, biti teško objasniti stranim
partnerima da ne povisujemo cijene zbog veće kvalitete svojih usluga
već zbog uvođenja PDV-a, koji je zapravo prihod države. Prema njegovom
mišljenju, one turističke agencije koje žele u idućoj godini zaraditi
barem približno kao u ovoj ne bi uopće smjele povisivati cijene.
Predstavnici agencija procjenjuju da će najmanje porasti cijene
turističkih aranžamana za strane turiste, samo za dva do tri posto, a
najveći će udar biti na domaće turiste. Stoga se očekuje, naglasila je
direktorica UHPA Maja Stanić, da će Vlada mjerama subvencije ublažiti
porezni udar na hrvatskog turističkog potrošača.
Za sve turističke aranžmane za koje su u ovoj godini uplaćeni
predujmovi, naglasila je savjetnica u zagrebačkom "Inženjerskom birou"
Vlatka Lončar, cijene će ostati nepromijenjene. Iste će cijene ostati
i novogodišnjih angažmana te vjerojatno kod programa skijanja.
Gotovo 180 predstavnika hrvatskih putničkih agencija procjenjuje da
će im PDV značajno zakomplicirati poslovanje i vođenje računovodstva
te da će vjerojatno morati zaposliti po jednog djelatnika više samo na
tim poslovima.
Eminentne porezne stručnjake dočekalo je gotovo četdesetak stranica
konkretnih pitanja o provedbi PDV-a, a za agencije je najvažnije
pitanje da li se na usluge putovanja u inozemstvu njihova provizija
biti oporezivana stopom od 22 posto ili ne. S obzirom da postoje
različita tumačenja, odgovor će vjerojatno morati dati Porezna uprava
Ministarstva financija.
(Hina) js sbo
051559 MET dec 97