FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SINDIKATI HRVATSKIH UČITELJA I ZNANOSTI O POTREBI DECENTRALIZACIJE

ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - Sindikat znanosti i Sindikat hrvatskih učitelja novinare su danas izvijestili o sudjelovanju na Međunarodnoj konferenciji Education International (Svjetske udruge učitelja i ostalih zaposlenih u školama) koja se od 24. do 26. studenoga održavala u Budimpešti. Iznoseći podatke o decentralizaciji obrazovanja, financiranju obrazovanja i plaćama u obrazovanju u srednjoj i istočnoj Europi, što je bila tema te konferencije, predstavnici tih sindikata istaknuli su da ta Udruga još ne raspolaže podacima iz Hrvatske, što po njihovom mišljenju govori o tome da Ministarstvo prosvjete i športa RH ne dostavlja podatke o našem školstvu UNESCU ili Svjetskoj banci, kao što to rade druge europske zemlje.
ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - Sindikat znanosti i Sindikat hrvatskih učitelja novinare su danas izvijestili o sudjelovanju na Međunarodnoj konferenciji Education International (Svjetske udruge učitelja i ostalih zaposlenih u školama) koja se od 24. do 26. studenoga održavala u Budimpešti. Iznoseći podatke o decentralizaciji obrazovanja, financiranju obrazovanja i plaćama u obrazovanju u srednjoj i istočnoj Europi, što je bila tema te konferencije, predstavnici tih sindikata istaknuli su da ta Udruga još ne raspolaže podacima iz Hrvatske, što po njihovom mišljenju govori o tome da Ministarstvo prosvjete i športa RH ne dostavlja podatke o našem školstvu UNESCU ili Svjetskoj banci, kao što to rade druge europske zemlje. #L# Uspoređujući podatke u školstvu u Hrvatskoj sa podacima iz drugih zemalja u tranziciji i razvijenim zemljama srednje i istočne Europe, o kojima se raspravljalo na konferenciji, predsjednik Sindikata hrvatskih učitelja Dalimir Kuba istaknuo je kako je u svim tim zemljama za razliku od Hrvatske prisutan jaki trend decentalizacije obrazovanja i to na svim razinama. Od 1990. zemlje u tranziciji krenule su u decentralizaciju, kazao je Kuba, pa se tako primjerice kod financiranja obrazovanja troškovi prenose na regionalna tijela uprave te gradove i općine i oni upravljaju školama, a škole imaju mogućnost odlučivati o sredstvima. U Hrvatskoj je naprotiv, istaknuo je Kuba, prisutna centralizacija u financiranju - obrazovanje se financira isključivo iz državnog proračuna i o njemu odlučuje Ministarstvo prosvjete i športa, a ista je situacija i sa nastavnim programima o kojima škole imaju mogućnost odlučivati o njihovu izboru, dok u Hrvatskoj školske programe donosi Ministarstvo prosvjete i športa, istaknuo je Kuba. Predsjednik Sindikata hrvatskih učitelja napomenuo je kako neke naznake promijene u smislu decentralizacije financiranja u Hrvatskoj donosi prijedlog Zakona o školstvu, gdje bi se ovlasti trebale prebaciti na županije, ali samo u onom dijelu koji se odnosi na materijalne troškove. U decentralizaciji je, kako je istaknuto, od razvijenih zemlja najdalje otišla Švedska i ostale Skandinavske zemlje, a od zemalja u tranziciji Mađarska. Primjerice, kazao je dr. Josip Butorac (Sindikat znanosti), u Švedskoj za srednje škole je 25 posto nastavnog programa određeno nacionalnim okvirima, dok je ostalih 75 posto prepušteno odluci nastavnika. Istaknuti su i podaci o broju učenika u odnosu na nastavnika u Hrvatskoj. Kako je rečeno u Hrvatskoj na jednog nastavnika u osnovnoj školi dolazi 18 učenika, a u Mađarskoj 10 učenika. Dr. Višnja Basendorfer iz Sindikata znanosti naglasila je kako UNESCO preporuča da svaka zemlja šest posto brutto nacionalnog dohotka izdvoji za obarazovanje i znanost, dok je kod nas za 1998, predviđeno da se za znanost, osnovno i srednje školstvo izdvoji 4,07 posto. Naime, istaknuto je, da će se iz proraučna za 1998. za visoko obrazovanje izdvojiti 2,4 posto što čini 0,7 posto od brutto nacionalnog dohotka. Od toga će znanost, znastvene institucije i znanstvena istraživanja koristiti 1,28 posto brutto nacionalonog dohotka, a znanstveno istraživački projekti 0,24 posto. (Hina) bma dd 051327 MET dec 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙