FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

4 VJESNIK SVINJETINA POLITIČKO PITANJE JAJČINOVIĆ 14-11

Ž1=VJESNIK Ž2=14. XI. 1997. Ž3=Svinjetina kao političko pitanje Vijest iz Sarajeva "da je ovih dana sarajevski Zavod za higijensku ispravnost namirnica i zaštitu životne sredine objavio rezultate sastava 155 uvoznih i domaćih prehrambenih proizvoda i u njima pronašao sastojke kojih nije smjelo biti", odnosno "kako je u pregledanim proizvodima pronađena svinjetima", analizira Milan Jajčinović i, uz ostalo, piše: "Sarajevski 'Ljiljan' - koji se trudi duhono utjecati na muslimanski dio B-H politike - ostat će u dvojbi je li sve to sa svinjetinom samo poslovni šlamperaj ili, pak, podvala. Ali će napomenuti kako svinjetinu 'većinskoj populaciji BiH zabranjuje vjera'. Kako je laboratorijska pretraga pokazala da (strane) tvornice ne proizvode 'čistu' hranu, Bosna će uskoro graditi upravo takve tvornice koje će proizvoditi tzv. halal-hranu. To bi bila vjerski čista hrana, koja bi sadržavala meso životinja koje su zaklane po vjerskim propisima. Ako se u Bosni namjerava graditi takve tvornice, onda se sigurno procjenjuje da one imaju perspektivu. Jer, kome ćeš prodati meso priređeno po šerijatskim zakonima ako za njega nema dovoljno interesa? Problem sa svinjetinom u kobasicama i u konzervama nije samo tehnički i higijenski problem, odnosno problem poslovnog morala. U biti je to političko pitanje. Bosansko se pitanje nekako stalno vrti oko problema svinjetine. Prije tri godine dok je Sarajevo bilo moreno zimom i glađu rasplamsla se diskusija oko svinjetine. Na sarajevskoj tržnici Markala tada se nije mogla kupiti svinjetina. Ali ne zato što je nije bilo nego stoga što je 'netko odgovoran' tako odlučio. Oni koji nisu podnosili miris svinjetine vjerojatno su likovali. Drugi, koji su bili gladni, a manje zagriženi, mogli su samo gunđati. Grad okovan ledom, na brdima topovske baterije 'papaka', a netko odredi da se više ne može prodavati svinjetina!? Kao da se cjelokupnom beznađu želi pridodati još jedan apsurd. Ignorante zbilje nije smetalo da je u Sarajevu bilo ljudi za koje svinja nije 'nečista živtinja' nego ponajprije hrana. Jer, kao što je pravo vjerskih čistunaca da svinju smatraju 'nečistom životinjom', tako je i pravo drugih da je smatraju hranom. No, dogodilo se da su muslimani zabranili ono što im vjera brani! (...) Podmetačina sa salamom sigurno može povrijediti nečije vjerske osjećaje. Može biti očitana ne samo kao podvala nego i kao izrugivanje. Nešto bi slično moglo biti i s budućom bosanskom proizvodnjom tzv. halal-hrane. Jer, ako ona zadobije pravo ekskluziviteta, ako potisne 'nečistu hranu' ako se dogodi nešto poput onog slučaja sa svinjetinom na Markalama, onda će u Bosni još narasti brdo nesnošljivosti. Ljudi će se početi doživljavati samo kao 'kauri' i 'balije'. Činjenica, pak, poput one da svinjetinu 'većinskoj populaciji ne dozvoljava vjera', ne bi smjela biti razlogom za nestanak svinjetine u Bosni. Jer, 'u ime' tako shvaćene 'vjere' već je izrečena sumnja u ispravnost mješovitih brakova, pripremana fetva o petoro djece kao obiteljskom idealu, praktički stvorena vojska - koja uvjerava da je višencionalna - a kliče samo svojem Bogu. Kod preostali bosanskih Hrvata i šačice Srba Bosna u kojoj bi najbrojniji narod postao i 'temeljnim narodom', u kojoj bi njegov Bog bio 'privilegiran', u kojoj bi se jelo samo ono što većina drži 'čistim', samo bi širila sumnjičavost. Jr, kao što kod nekih vjerski zagriženih čak i sama pomisao na svinjetinu izaziva mučninu, isto tako i kod drugih, koji su druge vjere, neka takva Bosna izaziva mučninu". 140303 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙