ZAGREB, 7. studenoga (Hina) - Zagrebačko je Sveučilište tek na početku procesa uvođenja bodovnoga sustava studiranja te su potrebne znatne promjene u sveučilišnom sustavu studiranja kako bi on postao srodan sustavima studiranja na
europskim sveučilištima. Tu je ocjenu iznio rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. Marijan Šunjić govoreći na konferenciji za novinare, održanoj večeras u sveučilišnom Rektoratu, o tijeku i zaključcima dvodnevnoga seminara koji su o uvođenju i priznavanju bodovnoga sustava studiranja vodili stručnjaci Odjela za visoko obrazovanje i istraživanje Vijeća Europe.
ZAGREB, 7. studenoga (Hina) - Zagrebačko je Sveučilište tek na
početku procesa uvođenja bodovnoga sustava studiranja te su
potrebne znatne promjene u sveučilišnom sustavu studiranja kako bi
on postao srodan sustavima studiranja na europskim sveučilištima.
Tu je ocjenu iznio rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. Marijan
Šunjić govoreći na konferenciji za novinare, održanoj večeras u
sveučilišnom Rektoratu, o tijeku i zaključcima dvodnevnoga
seminara koji su o uvođenju i priznavanju bodovnoga sustava
studiranja vodili stručnjaci Odjela za visoko obrazovanje i
istraživanje Vijeća Europe. #L#
Bodovni sustav studiranja - European Credit Transfer System (ECTS)
pokrenula je kao pilot-projekt Europska unija sa svrhom postizanja
globalne "prepoznatljivosti" i usporedivosti sustava studiranja
na europskim sveučilištima i s ciljem poticanja međusveučilišne
suradnje preko razmjene studenata i sveučilišnih nastavnika. Kako
je rečeno, taj je pilot-projekt do danas prihvatilo i provodi 145
europskih sveučilišta. Da bi se ECTS sustav mogao provoditi,
potrebno je da sveučilišta izdaju i tzv. dopunske diplome (Diploma
Supplement) koje sadrže dodatne podatke o sustavu studiranja.
Predstavnica Odjela za visoko obrazovanje i istraživanje Vijeća
Europe Odile Bruyelle te stručnjaci Vijeća Europe iz Velike
Britanije, Nizozemske, Švedske i Norveške: Stephen Adam, Dirk
Haaksman, Stefan Löfkvist i Kaja Schiőtz iznijeli su
predstavnicima svih četiriju hrvatskih sveučilišta te slovenskih i
poljskih sveučilišta načela te iskustva u uvođenju bodovnoga
sustava studiranja. U radu seminara sudjelovao je i pomoćnik
ministra znanosti i tehnologije za visoko obrazovanje prof. dr.
Ivica Mandić.
Da bi se zagrebačko Sveučilište što prije moglo sustavnije
posvetiti uvođenju bodovnoga sustava, istaknuo je rektor Šunjić,
potrebno je osnovati "jak" informativni i operativni sveučilišni
ured u kojemu bi bili prikupljeni svi podaci o studijima i koji bi
mogao brzo i djelotvorno zainteresiranim studentima "dati" potpune
podatke o studijima na svim europskim sveučilištima. S tim je u
vezi, prorektorica za znanost zagrebačkoga Sveučilišta prof. dr.
Helena Jasna Mencer posebice naglasila važnost razmjene studenata
i sveučilišnih nastavnika kao jednog od ključnih elemenata
međusveučilišne suradnje.
Stručnjaci Vijeća Europe preporučili su predstavnicima
zagrebačkoga te ostalih hrvatskih sveučilišta da se što prije
sustavno uključe u uvođenje bodovnoga sustava, kako bi se, na taj
način, hrvatska sveučilišta "približila" europskima, a hrvatskim
studentima europska sveučilišta.
(Hina) ip mc
072137 MET nov 97