ZAGREB, 30. rujna (Hina) - Očekuje se da će 14. listopada u Zagrebu biti potpisan sporazum o pograničnom željezničkom prometu između Hrvatske i Jugoslavije, nakon čega bi proradila glavna magistralna pruga od Zagreba do Tovarnika
prema Šidu, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare u Hrvatskim željeznicama (HŽ).
IZMEĐU HRVATSKE I JUGOSLAVIJE
ZAGREB, 30. rujna (Hina) - Očekuje se da će 14. listopada u Zagrebu
biti potpisan sporazum o pograničnom željezničkom prometu između
Hrvatske i Jugoslavije, nakon čega bi proradila glavna magistralna
pruga od Zagreba do Tovarnika prema Šidu, najavljeno je na današnjoj
konferenciji za novinare u Hrvatskim željeznicama (HŽ). #L#
Glavnom magistralnom prugom prije rata prevoženo je oko 12 milijuna
tona tereta i šest do sedam milijuna putnika godišnje, podsjetio je
generalni direktor HŽ-a Marijan Klarić. HŽ ne očekuje u prvo vrijeme
velik broj putnika na tom pravcu tako da je do promjene voznog reda u
svibnju iduće godine predviđeno prometovanje dva para lokalnih
putničkih vlakova između Tovarnika i Šida. "U prvom redu zanima nas
prijevoz tereta, koji bi se kroz godinu dana trebao povećati najmanje
30 posto", kazao je Klarić.
Klarić je na konferenciji posvećenoj proslavi 120. obljetnice
puštanja u promet prve dalmatinske pruge od Šibenika do Perkovića i od
Siverića do Splita izvijestio o ovogodišnjim aktivnostima HŽ-a. Od
kraja '96. osposobljene su pruge na pravcima Sisak - Volinje, Vinkovci
- Tovarnik, Novska - Nova Gradiška i Osijek - Pečuh, a pripremljena je
za puštanje u promet i dionica Vinkovci - Erdut. Ove godine dovršit će
se remont na 45 kilometara pruge na dionicama Rijeka - Karlovac i
Vinkovci - Osijek, a u iduće dvije godine uložit će se oko 23 milijuna
dolara u obnovu Ličke pruge, dodao je Klarić.
U sklopu programa restrukturiranja HŽ će ove godine smanjiti broj
zaposlenih za 1500 djelatnika, rekao je Klarić, a u idućih bi se pet
godine u investicije trebalo uložiti po 75 milijuna dolara godišnje.
Putnički bi se promet u tom razdoblju trebao povećati pet posto, a
teretni 7,5 posto, dok bi produktivnost po zaposlenom porasla 25
posto. Također, od početka 1999. godine ukinut će se sve nerentabilne
pruge osim onih čije će gubitke pokrivati Vlada ili tijela lokalne
samouprave, najavio je Klarić.
(Hina) md mć
301450 MET sep 97