ZAGREB, 5. rujna (Hina) - U Pogonu remonta lokomotiva Tvornice željezničkih vagona (TŽV) Gredelj u posljednja se četiri mjeseca rekonstruira dizel-električna lokomotiva serije 2041. Njezino uključivanje u promet očekuje se tijekom
listopada, najavili su iz Hrvatskih željeznica (HŽ).
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - U Pogonu remonta lokomotiva Tvornice
željezničkih vagona (TŽV) Gredelj u posljednja se četiri mjeseca
rekonstruira dizel-električna lokomotiva serije 2041. Njezino
uključivanje u promet očekuje se tijekom listopada, najavili su iz
Hrvatskih željeznica (HŽ). #L#
Najveći rekonstrukcijski zahvat na lokomotivi vezan je uz zamjenu
četverotaktnog dizelskog motora MGO-V 12 ASH snage 607 kilowata (kW) s
dizelskim motorom Pielstick tipa 8PA4V 185VGG snage750 kW proizvedenim
u pulskom Uljaniku. Svrha toj zamjeni je povećanje snage lokomotive
radi boljih eksploatacijskih učinaka.
Čitav niz ostalih rekonstrukcijskih zahvata doprinijet će izradi
gotovo nove lokomotive koja će biti tehnički dorađenija, snažnija, s
eksploatacijskim i radnim uvjetima daleko boljim nego što su bili u
izvornom obliku lokomotive.
Naime, tijekom kolovoza na lokomotivi je dovršeno 70 posto svih
zahvata te najveći dio obimne dokumentacije, a probna ispitivanja
prototipa rekonstruirane lokomotive održavat će se tijekom ovog
mjeseca.
Lokomotive serije 2041 proizvodila je prije tridesetak godina
Tvornica "Đuro Đaković" iz Slavonskog Broda.
HŽ u svom vučnom parku ima 28 takvih lokomotiva i rabi ih uglavnom
za tešku manevarsku službu i djelomično vuču putničkih vlakova.
Za rekonstrukciju i modernizaciju tih lokomotiva HŽ se odlučio
još krajem 80-ih godina kada su inženjeri HŽ-a i TŽV-a definirali
tehnička određenja buduće lokomotive i obujam rekonstrukcije.
Još tada je ustanovljen i stručni tim, no, ratna događanja i
nedostatak sredstava za nabavku opreme zaustavili su razvoj projekta,
pa je on nastavljen tek ove godine.
Nakon provjere svih određenja i u eksploataciji, rješenje spomenute
lokomotive bit će predloškom za rekonstrukciju još jedne lokomotive
iz serije 2041, najavili su u HŽ-u.
Kako su istaknuli, tako sistematično pripremljeni projekt, koji će
uskoro i zaživjeti, potvrđuje stručne reference i optimalne mogućnosti
TŽV-a Gredelj kao vrsnog remontera, ali i rekonstruktora i graditelja
i tehnički najsloženijih željezničkih vozila.
(Hina) at sbo
051036 MET sep 97