ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Tvrtka Našicecement i Hrvatske željeznice (HŽ) izgradit će industrijski kolosijek od našičke željezničke postaje do tvornice i unutar nje. Kako su izvijestili u Službi razvoja Našicecementa, vrijednost
investicije je deset milijuna njemačkih maraka, a početak realizacije projekta još nije utvrđen.
ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Tvrtka Našicecement i Hrvatske željeznice
(HŽ) izgradit će industrijski kolosijek od našičke željezničke postaje
do tvornice i unutar nje. Kako su izvijestili u Službi razvoja
Našicecementa, vrijednost investicije je deset milijuna njemačkih
maraka, a početak realizacije projekta još nije utvrđen. #L#
Željezničko projektno društvo je još godine 1991. izgradilo
Idejno rješenje za izvedbu spomenutog industrijskog kolosijeka. Do
1995. izrađen je i Glavni izvedbeni projekt, dobiveno je uvjerenje
o uvjetima uređenja prostora, izrađen je parcelacijski elaborat o
geomehaničkim radovima te je određena trasa 4,5 kilometara
kolosijeka. Krajem ovogodišnje veljače potpisan je i Ugovor o
dugoročnoj poslovno-tehničkoj suradnji između Našicacementa i HŽ-a.
Kako su istaknuli, u Našicecementu će se izgraditi pet kolosijeka,
utovarno-istovarni terminali i silos. Vrijeme predviđeno za izgradnju
je dvije godine, a troškove gradnje podijelit će Našicecement i HŽ,
budući da je projekt od koristi za obje strane i za društvenu
zajednicu.
Potreba izgradnje industrijskog kolosijeka Našicecementa postala je
nužnost, budući da se teret od vremena puštanja tvornice u rad
pretovaruje u željezničkoj postaji Našice. To poskupljuje prijevoz, pa
je značajnije smanjen prijevoza željeznicom. Brojni kamioni postali su
ozbiljna konkurencija. Tako se primjerice 30 tisuća tona gipsa iz
Sinja trenutačno prevozi kamionima, a radi se o teretu koji je pogodan
za prijevoz željeznicom.
Inače, u kombiniranom prijevozu Hrvatske su željeznice prošle godine
prevezle 6525 tona cementa, a ove niti jednu tonu. Svakodnevno se,
pak, četiri do pet tisuća tona cementa prevozi cestom.
Našicecement će izgradnjom industrijskoga kolosijeka dobiti jeftiniji
prijevoz, od dovoza troske iz Češke, gipsa iz Sinja, ugljena dunavskim
plovnim putem do dovoza cementa.
Teretni prijevoz HŽ-a time će se, pak, povećati pet do šest posto ili
za približno 600 tisuća tona godišnje, a budući da se radi o ekološki
čistijem obliku prijevoza, smanjit će se i uništavanje te zakrčenost
cesta, istaknuli su u Službi razvoja Našicecementa.
(Hina) at sbo
031023 MET sep 97