LONDON, 18. kolovoza (Hina/AFP) - Ujedinjeno Kraljevstvo želi prekinuti sa svojom reputacijom konzervativne i zemlje privržene tradiciji i njegovati više opušteni image, moderan i dinamičan, kako bi privukla turiste.
LONDON, 18. kolovoza (Hina/AFP) - Ujedinjeno Kraljevstvo želi
prekinuti sa svojom reputacijom konzervativne i zemlje privržene
tradiciji i njegovati više opušteni image, moderan i dinamičan, kako
bi privukla turiste. #L#
Britanski turistički ured (BTA) želi u inozemstvu prodati "opuštenu"
zemlju, koja treperi noću i danju, zemlju pop glazbe i mode,
nastavljajući ujedno zarađivati na sigurnim vrijednostima kao što su
kraljevska obitelj, Buckinghamska palača ili londonski Tower.
Znak promjene sastoji se u promjeni logotipa BTA koji se trenutno
svodi na britansku zastavu - Union Jack.
"Znamo da stranci u posjetu Velikoj Britaniji cijene tradicionalni
aspekt naše zemlje, ali vole i originalnu, kreativnu, nekonvencionalnu
stranu", izjavio je David Quarmby, predsjednik BTA.
Promjena promidžbene strategije slijedila je nakon ispitivanja
provedenog na šest tržišta ključnih za Veliku Britaniju: SAD,
Njemačka, Italija, Nizozemska, Australija i Singapur.
To ispitivanje otkriva da ih London, obvezatna postaja za 70 posto
turista koji posjećuju zemlju, privlači "nekonformizmom i svojom
otvorenošću". "Njegovo neusiljeno ozračje i kozmopolitsko stanovništo
pružaju turistima osjećaj slobode".
Nedavno je američki tjednik Newsweek proglasio na svojoj naslovnici
London "najopuštenijim gradom na svijetu".
Politika ne zaostaje s dolaskom u Downing Street najmlađeg premijera
unazad 150 godina - Tonya Blaira koji nastoji pratiti zbivanja.
Prošlog je mjeseca pozvao zvijezde rocka i show businessa na vrtnu
zabavu u Downing Street.
Iako će novi logotip Turističkog ureda biti predstavljen tek u rujnu,
promjena je već izazvala prosvjede onih najkonzervativnijih koji
strahuju da bi nakon zrakoplovne tvrtke British Airways, BTA mogao
napustiti svoj nacionalni amblem.
Union Jack nastavit će figurirati na ovaj ili onaj način na novom
logotipu, požurio se istaknuti Ured. Ako povijest i suvremena kultura
moraju ići usporedo "ne želimo biti zatočenici prošlosti", ističe
Gareth James, dužnosnik BTA.
Velika Britanija na šestom je mjestu među najposjećenijim zemljama na
svijetu. Godine 1996. ugostila je 25,8 milijuna turista koji su
ostavili 12,5 milijardi funti (19,8 milijardi dolara).
Nedavni porast funte razuvjerio je međutim Europljane s kontinenta da
posjete otok. U svibnju ih je bilo manje nego prije godinu dana.
(Hina) bnš bnš
181330 MET aug 97