ZAGREB, 14. kolovoza (Hina) - Kulturne i povijesne vrijednosti te kulturna baština, dobro sačuvana priroda i iznimni krajolici, pogodnosti su koje su pridonijele uspješnom razvitku turizma u većini zemalja članica Srednjoeuropske
inicijative (SEI). Iako unutar SEI-a zemlje članice karakterizira različita razina turističke razvijenosti, važnost turizma u toj regiji veća je nego u ostalim europskim državama, objavljeno je u članku u međunarodnom interdisciplinarnom časopisu "Turizam", izdavača Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i zagrebačkog Instituta za turizam.
ZAGREB, 14. kolovoza (Hina) - Kulturne i povijesne vrijednosti te
kulturna baština, dobro sačuvana priroda i iznimni krajolici,
pogodnosti su koje su pridonijele uspješnom razvitku turizma u većini
zemalja članica Srednjoeuropske inicijative (SEI). Iako unutar SEI-a
zemlje članice karakterizira različita razina turističke razvijenosti,
važnost turizma u toj regiji veća je nego u ostalim europskim
državama, objavljeno je u članku u međunarodnom interdisciplinarnom
časopisu "Turizam", izdavača Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i
zagrebačkog Instituta za turizam. #L#
U tom se članku navodi kako se najveća ograničenja za razvitak
turizma u toj regiji temelje na slaboj infrastrukturnoj razvijenosti,
nezadovoljavajućoj razini turističkih usluga, lošim prometnicima i sl.
te neadekvatnom "vrijednošću za uloženi novac".
Prema mišljenju turističkih stručnjaka iz članica SEI-a, glavni
motivi dolaska turista u te zemlje su prirodne ljepote i kulturne
vrijednosti, dok se najmanje dolazi zbog zabave.
Najrazvijeniji su odmorišni, gradski i poslovni turizam, na koji
otpada 71 posto ukupnih noćenja u toj regiji, a slijede sportski,
zdravstveni, seoski, vjerski i ostali oblici turizma. Najveći
turistički promet ostvaruje se tijekom srpnja i kolovoza, što je
posebno izraženo u Hrvatskoj, Makedoniji i Poljskoj. Prevladavaju
individualni gosti, koji najviše putuju osobnim automobilom.
Vodeća emitivna tržišta u većini zemalja te regije su Njemačka,
Italija i Austrija, koja su s Velikom Britanijom glavna ciljna
tržišta.
Smještajna ponuda regije temelji se na sedam milijuna ležajeva, a
nešto manje od polovine nalazi se u hotelskim objektima, što čini
trećinu europskih hotelskih kapaciteta. Otprilike 77 posto hotelskih
objekata nalazi se u samo tri zemlje SEI-a - Hrvatskoj, Italiji i
Austriji, dok blizu tri četvrtine ukupnih ležajeva SEI-a imaju
Italija, Austrija i Poljska. Glavne slabosti turističke ponude u
zemljama SEI-a najizraženije su u domeni zabave i sporta.
Inače, SEI je međunarodna regionalna organizacija koja obuhvaća 16
srednjoeuropskih zemalja različite gospodarske razvijenosti; Albaniju,
Austriju, Bjelorusiju, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, Hrvatsku, Češku,
Mađarsku, Italiju, Makedoniju, Moldaviju, Poljsku, Rumunjsku,
Slovačku, Sloveniju i Ukrajinu.
(Hina) splj sbo
141009 MET aug 97