FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIVREDNI VJESNIK: "NAJOMILJENIJA VARAŽDINSKA, NAJPOUZDANIJA ZAGREBAČKA BANKA"

ZAGREB, 14. srpnja (Hina - Nevenka Brčić) - Po rezultatima prvog istraživačkog projekta "Bank Poll", korisnici usluga Varaždinske banke najzadovoljniji su uslugama, odnosno aktivnostima te banke, dok je po mišljenju građana najpouzdanija Zagrebačka banka. Rezultate istraživanja, kojeg su u svibnju na reprezentativnom uzorku od tisuću hrvatskih građana proveli Privredni vjesnik i Studio Weber, agencija specijalizirana za primjenjena socijalna istraživanja, objavljeni su u specijalnom izdanju Privrednog vjesnika "Banke - Hrvatska i svijet".
ZAGREBAČKA BANKA" ZAGREB, 14. srpnja (Hina - Nevenka Brčić) - Po rezultatima prvog istraživačkog projekta "Bank Poll", korisnici usluga Varaždinske banke najzadovoljniji su uslugama, odnosno aktivnostima te banke, dok je po mišljenju građana najpouzdanija Zagrebačka banka. Rezultate istraživanja, kojeg su u svibnju na reprezentativnom uzorku od tisuću hrvatskih građana proveli Privredni vjesnik i Studio Weber, agencija specijalizirana za primjenjena socijalna istraživanja, objavljeni su u specijalnom izdanju Privrednog vjesnika "Banke - Hrvatska i svijet". #L# Opći je cilj istraživanja, kako navodi autor teksta "Najomiljenija Varaždinska, najpouzdanija Zagrebačka..." Ivan Burić, bio utvrditi distinktivne elemente koje su građani zapazili u poslovanju banaka. Istraživanje se temeljilo na ocjeni perceptualnih elemenata (kao subjektivno uočenih karakteristika u poslovanju banke na temelju osobnog iskustva), a mjerene su uz pomoć intervalnih skala (pet stupnjeva, od 1. uopće se ne slažem do 5. slažem se u potpunosti). Obrada rezultata pokazuje da je najpovoljnije ocijenjen element ugled i pouzdanost (ocjena 4,063). "Ljudi su skloni vjerovati bankama kojima povjeravaju svoj novac i preko kojih obavljaju svoje financijske transakcije", objašnjava pritom Burić. Ispitanici imaju i visoko povjerenje u banke s kojima posluju (ocjena 3,976), a to se, drži autor, očituje i u porastu štednih uloga ostvarenom u ovoj godini. Visoku je ocjenu dobila i kvaliteta rada osoblja (3,982), što je, dodaje Burić, rezultirao i relativno dobrom ocjenom organizacije poslovanja banaka (3,903). Lošije su pak ocijenjeni elementi prilagodljivosti - usmjerenost na usluge primjerene potrebama i zahtjevima klijenata (3,635), te promotivnih aktivnosti (3,523), pa bi ispravljanju tih nedostataka hrvatske banke trebale posvetiti više pažnje. "Rezultati istraživanja upućuju na to da su cijene bankovnih usluga, standardi poslovanja i birokratiziranost tri glavne bolne točke hrvatskog bankarstva", navodi Burić dodajući da je zbog visokih kamata prihvatljivost cijene bankovnih usluga najlošije ocijenjen (3,066) element. Korisnici su nezadovljni i procedurom, što je izraženo i prilično negativnom ocjenom na skali birokratiziranosti (3,480), a nepovoljno je mišljenje i o usklađenosti hrvatskih banaka sa svjetskim standardima (3,247). Obradom tih podataka, određena je i ranglista prema kojoj najzadovoljnije klijente ima Varaždinska banka, potom Hrvatska poštanska banka, a slijede ih Sisačka, Riječka, Slavonska, Dalmatinska, Zagrebačka i Splitska banka. Po rezultatima istraživanja najnezadovoljnije klijente ima Privredna banka Zagreb (PBZ). No, nešto je drugačiji redoslijed obzirom na mišljenje ispitanika o pouzdanosti banaka. Naime, najviše pouzdanja građani imaju u Zagrebačku, te potom u Privrednu banku Zagreb i u Varaždinsku banku. "Sve ostale banke kao najpouzdanije spominju se u daleko manjem broju slučajeva. Također, veliki dio ispitanika (28,5 posto) nije znao odgovoriti na postavljeno pitanje", navodi Ivan Burić. Razmatrajući detaljnije tipične kategorije za ocjenu pouzdanosti, Burić navodi da je tradicija kao odrednica pouzdanosti u najvećoj mjeri svojstvena Zagrebačkoj banci i PBZ-u, a u mnogo manjoj mjeri Slavonskoj i Varaždinskoj banci. Druga kategorija tipičnih odgovora je financijska snaga, koja je najkarakterističnija za Zagrebačku banku, a manifestira se npr. u odgovoru da je "to banka s velikim kapitalom". Treći tip odgovora kojima se potkrepljuje mišljenje o pouzdanosti je da država jamči za kapital banke. "To je pogotovo karakteristično za Zagrebačku banku i PBZ, te u nešto manjoj mjeri za Croatia banku, Slavonsku, Riječku i Hrvatsku poštansku banku", navodi Burić dodajući da se kao svojevrstan podtip javljaju i iskazi po kojima pouzdanost Zagrebačke banke i PBZ-a proizlazi iz "njihove povezanosti s pojedinim centrima političke i društvene moći, npr. 'ima dobru političku pozadinu', 'iz Zagreba je, a sve što je iz Zagreba neće propasti'". Za sve banke tipični su i odgovori o dobrim poslovnim rezultatima, o širini kreditnih i ostalih financijskih usluga i povoljnim uvjetima. No, Burić pritome napominje da primjerice "povoljni krediti" nije ocjena kojom se izražava zadovoljstvo prihvatljivim kamatama, već da tu ocjenu treba promatrati isključivo kroz vremensku dimenziju, odnosno usporedbom u odnosu na razdoblje od prije nekoliko godina. Pouzdanost se objašnjava i odgovorima o dobrom odnosu prema korisnicima usluga, a posljednja kategorija, najčešće u slučaju Slavonske, a pojedinačko i kod Splitske, Zagrebačke, Dalmatinske i Sisačke banke, je "regionalna prisutnost banke". Dijeljenje sudbine i upoznatost sa specifičnostima pojedinog kraja, odgovori su koji, zaključuje Burić, upućuju na svojevrsni "bankovni lokalpatriotizam". (Hina) bn ds 141121 MET jul 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙