FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

USTAVNI SUD ODBIO ŽALBE HSS-A I HSLS-A

ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske odbio je danas kao neosnovane žalbe Hrvatske seljačke stranke podnijetu protiv rješenja Izbornog povjerenstva RH (u svezi zahtjeva HSS-a da se poništi akt Županijskog izbornog povjerenstva Bjelovarsko-bilogorske županije o utvrđenju rezultata izbora članova Županijske skupštine) te Hrvatske socijalno liberalne stranke (HSLS) podnijetu protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije (u svezi rezultata izbora za članove Gradskog vijeća Grada Siska). Obje se žalbe, inače, odnose na pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na zastupljenost u lokalnim tijelima vlasti.
ZAGREB, 6. svibnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske odbio je danas kao neosnovane žalbe Hrvatske seljačke stranke podnijetu protiv rješenja Izbornog povjerenstva RH (u svezi zahtjeva HSS-a da se poništi akt Županijskog izbornog povjerenstva Bjelovarsko-bilogorske županije o utvrđenju rezultata izbora članova Županijske skupštine) te Hrvatske socijalno liberalne stranke (HSLS) podnijetu protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije (u svezi rezultata izbora za članove Gradskog vijeća Grada Siska). Obje se žalbe, inače, odnose na pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na zastupljenost u lokalnim tijelima vlasti. #L# HSS je svoj zahtjev za poništenjem akta Županijskog izbornog povjerenstva Bjelovarsko-bilogorske županije o utvrđenju rezultata izbora, te ponovnom utvrđenju rezultata izbora, obrazložila navodeći da je u biračkom tijelu te županije na dan izbora, 13. travnja, od ukupno 111.989 građana, građana srpske nacionalnosti bilo 10.296 ili 9,19 posto, dakle više od osam posto. HSS drži da je stoga trebalo primjeniti odgovarajuće članke Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave. Navodeći da žalba nije osnovana, Ustavni sud u obrazloženju pojašnjava članak 18. stavke 1. i 5. Ustavnog zakona (zastupljenost nacionalnih manjina s više od osam posto u ukupnom pučanstvu u odnosu na određena najviša tijela vlasti u Hrvatskoj) te članka 19. (pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na zastupljenost u tijelima lokalne vlasti razmjerno svom udjelu u njenom stanovništvu). No, Ustavnim zakonom o privremenom neprimjenjivanju pojedinih odredbi Ustavnog zakona, posebno su navedene odredbe Ustavnog zakona koje se neće primjenjivati do objave rezultata prvog popisa pučanstva RH (među kojima su i odredbe članka 18 stavak 1. i 5.), te se određuje i odgoda primjene posebnih zakona utemeljenih na odredbama Ustavnog zakona. Ustavni sud nadalje obrazlaže da odredbe članka 19. nisu obuhvaćene privremenom odgodom primjene, iz čega proizlazi da pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na zastupljenost u lokalnim tijelima nije upitno, a da se provedba tog prava osigurava na osnovu odredbi Ustavnog zakona, Zakona o izboru te statutima lokalnih jedinica. "Međutim, za primjenu navedene odredbe, zbog opće poznatih promjena u sastavu stanovništva izazvanih agresijom na Republiku Hrvatsku, zatim zbog promjena teritorijalnog ustroja, te načina izbora u hrvatskom Podunavlju (mogućnost da se glasuje za predstavnička tijela izvan tog područja), potrebno je da mjerodavna tijela utvrde broj i nacionalni sastav biračkog tijela određene jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, a zatim i nacionalni sastav predstavničkog tijela", navodi se u obrazloženju Ustavnog suda. Statut Bjelovarsko-bilogorske županije ne sadrži odredbe kojima bi bilo uređeno pravo pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, kao ni brojčane podatke koji bi točno označavali koliki broj pripadnika pojedinih manjina treba biti izabrano na tom području, zaključuje Ustavni sud. S takvim je obrazloženjem Ustavni sud odbio i žalbu na rezultate izbora za članove Gradskog vijeće Grada Siska, a u kojoj je HSLS naveo da nije postignuta zastupljenost srpske etničke manjine (obzirom na zastupljenost u biračkom tijelu od 17 posto) pa je trebalo povećati broj članova Gradskog vijeća do 35 kako bi ta potrebna zastupljenost bila ostvarena. "Člankom 34. stavka 2. Statuta Grada Siska pravo na zastupljenost etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina samo se općenito propisuje, a ne način utvrđivanja o kojim etničkim zajednicama ili manjinama se radi, niti koliko predstavnika tih zajednica treba biti izabrano", navodi u obrazloženju rješenja Ustavni sud i zaključuje da se zbog toga ta odredba Statuta ne može primjeniti. (Hina) bn mi 061747 MET may 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙