ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske odlučujući o prigovoru Hrvatske socijalno liberalne stranke i Hrvatske narodne stranke na rezultate izbora za članove Županijske skupštine Karlovačke županije, na
današnjoj sjednici odbilo je prigovor HSLS-a i HNS-a kao neosnovan.
ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske
odlučujući o prigovoru Hrvatske socijalno liberalne stranke i Hrvatske
narodne stranke na rezultate izbora za članove Županijske skupštine
Karlovačke županije, na današnjoj sjednici odbilo je prigovor HSLS-a i
HNS-a kao neosnovan. #L#
HSLS i HNS podnijeli su Izbornom povjerenstvu RH pravodobni prigovor
na službenu objavu rezultata izbora za članove Županijske skupštine
IV. Karlovačke županije, smatrajući da Županijsko izborno povjerenstvo
spomenute Županije nije primijenilo odredbe članka 10. stavka 1. i
članka 28. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave u pogledu
prava pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koji
čine najmanje 8 posto biračkog tijela jedinica lokalne samouprave,
odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave na razmjernu
zastupljenost u predstavničkom tijelu takve jedinice lokalne
samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave. Zbog toga su
podnositelji prigovora, HSLS i HNS predložili da se ukazane
nezakonitosti otklone.
Utvrdivši da prigovor nije osnovan, Izborno povjerenstvo ističe da
odredba članka 19. Ustavnog zakona o ljudskim pravima i slobodama i o
pravima etničkih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj daje
pripadnicima etničkih zajednica ili manjina pravo na zastupljenost u
tijelima lokalne samouprave razmjerno njihovom udjelu u ukupnom
stanovništvu određene jedinice lokalne samouprave, a pod uvjetima
propisanim Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi i Statutom jedinice
lokalne samouprave.
Budući da Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi ne propisuje uvjete pod
kojima se navedeno pravo ostvaruje, ti uvjeti trebaju biti propisani
Statutom jedinica lokalne samouprave. Odredbe članka 10. i 28. Zakona
o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i
jedinica lokalne uprave i samouprave imaju provedbeno značenje i
vezane su uz primjenu članka 19. Ustavnog zakona. S obzirom na sadržaj
članka 19. Ustavnog zakona, pretpostavka za primjenu članka 10. i 28.
Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave odgovarajuće su
odredbe Statuta jedinica lokalne samouprave.
Kako Statut Županije Karlovačke ne sadrži odredbe kojima bi bilo
uređeno pravo pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina
na zastupljenost u tijelima lokalne samouprave razmjerno njihovom
udjelu u ukupnom stanovništvu te jedinice lokalne samouprave,
Povjerenstvo ističe da ne postoje pretpostavke za primjenu članka 10.
i 28. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, što znači da
Izborno povjerenstvo Županije karlovačke nije povrijedilo pravo srpske
etničke zajednice ili manjine na razmjernu zastupljenost u Skupštini
spomenute Županije.
Izborno povjerenstvo Republike Hrvatske odlučujući o prigovoru
Hrvatske socijalno-liberalne stranke na rezultate izbora za članove
Županijske skupštine Bjelovarsko-bilogorske županije na današnjoj
je sjednici odbilo prigovor HSLS-a kao neosnovan.
Hrvatska socijalno liberalna stranka podnijela je Izbornom
povjerenstvu RH pravodobni prigovor na službenu objavu rezultata
izbora za članove Županijske skupštine VII. Bjelovarsko-bilogorske
županije, smatrajući da Izborno povjerenstvo Županije
bjelovarsko-bilogorske nije primijenilo odredbe članka 10. stavka 1. i
članka 28. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave u pogledu
prava pripadnika etničkih i nacionalnih jedinica ili manjina koji čine
najmanje 8 posto biračkog tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno
jedinica lokalne uprave i samouprave na razmjernu zastupljenost u
predstavničkom tijelu takve jedinice lokalne samouprave, odnosno
jedinice lokalne uprave i samouprave.
Zbog toga je podnositelj prigovora, HSLS predložio da se poništi akt
Županijskog izbornog povjerenstva VII. Bjelovarsko-bilogorske županije
o utvrđenju rezultata izbora članova Skupštine i odredi da to
Povjerenstvo iznova utvrdi rezultate izbora pridržavajući se odredaba
članka 10. stavka 1. i članka 28. ranije spomenutog Zakona.
Utvrdivši da prigovor nije osnovan, Izborno povjerenstvo RH ističe da
odredba članka 19. Ustavnog zakona o ljudskim pravima i slobodama i o
pravima etničkih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj daje
pripadnicima etničkih zajednica ili manjina pravo na zastupljenost u
tijelima lokalne samouprave razmjerno njihovom udjelu u ukupnom
stanovništvu određene jedinice lokalne samouprave, a pod uvjetima
propisanim Zakonom o lokalnoj samoupravi i upravi i Statutom jedinice
lokalne samouprave.
Budući da Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi ne propisuje uvjete
pod kojima se navedeno pravo ostvaruje, ti uvjeti trebaju biti
propisani Statutom jedinica lokalne samouprave. Odredbe članka 10. i
28. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave imaju provedbeno
značenje i vezane su uz primjenu članka 19. Ustavnog zakona. S obzirom
na sadržaj članka 19. Ustavnog zakona, pretpostavka za primjenu članka
10. i 28. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave su
odgovarajuće odredbe Statuta jedinica lokalne samouprave, ističe u
obrazloženju Povjerenstvo.
Kako Statut Županije Bjelovarsko-bilogorske ne sadrži odredbe kojima
bi bilo uređeno pravo pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili
manjina na zastupljenost u tijelima lokalne samouprave razmjerno svom
udjelu u ukupnom stanovništvu te jedinice lokalne samouprave,
Povjerenstvo ističe da ne postoje u ovom slučaju pretpostavke za
primjenu članka 10. i 28. Zakona o izboru članova predstavničkih
tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i
samouprave, što znači da Izborno povjerenstvo Županije
bjelovarsko-bilogorske nije u navedenom slučaju povrijedilo pravo
srpske etničke zajednice ili manjine na razmjernu zastupljenost u
Skupštini te Županije.
(Hina) pp gk
292350 MET apr 97