PEKING, 28. travnja (Hina) - Kina je u razdoblju od 1991. do 1995. u automobilsku industriju uložila više od tri milijarde američkih dolara (koliko je inače u nju investirala od 1954. do 1991.), a do kraja stoljeća namjerava uložiti
daljnjih dvanaest milijardi. Uz ta ulaganja, te uvođenje reda, integriranje sposobnih i zatvaranje nedjelotvornih, u automobilskoj se industriji do godine 2010. planira omogućiti stvaranje tri velika proizvođača automobila (po uzoru na američki "veliku trojku - General Motors, Ford i Chrysler).
PEKING, 28. travnja (Hina) - Kina je u razdoblju od 1991. do 1995. u
automobilsku industriju uložila više od tri milijarde američkih dolara
(koliko je inače u nju investirala od 1954. do 1991.), a do kraja
stoljeća namjerava uložiti daljnjih dvanaest milijardi. Uz ta
ulaganja, te uvođenje reda, integriranje sposobnih i zatvaranje
nedjelotvornih, u automobilskoj se industriji do godine 2010. planira
omogućiti stvaranje tri velika proizvođača automobila (po uzoru na
američki "veliku trojku - General Motors, Ford i Chrysler). #L#
To zapravo znači da bi 126 sada postojećih tvornica automobila
trebalo svesti na samo šest jakih proizvođača, za koje bi radile
najsposobnije od postojećih 600 tvornica za popravak automobila te
4.000 proizvođača autodijelova. Naime, bez obzira na velik broj
tvornica Kina je 1995. uspjela proizvesti samo milijun petsto tisuća
vozila, što je bilo manje od petine američkog General Motorsa.
Dok proces restrukturiranja kineske autoindustrije napreduje sporo,
jer dok se s jedne strane udruživanjem proizvodnje tvornice nastoje
učiniti konkurentnijima, s druge niču nove i nesposobne za opstanak na
tržištu, kupci se, navodi kineski tisak, okreću uvozu vozila. Štoviše,
"China Daily" tvrdi da je za uvoz automobila Kina potrošila tri puta
više nego što je uložila u svoju autoindustriju. Neki smatraju da je,
uz toliki uvoz, pametnije okrenuti se proizvodnji autodijelova, a ne
prvenstveno automobila. Ali i tu postoji problem: zbog slabosti domaće
industrije i proizvođači automobila i autodijelova upućeni su na uvoz
repromaterijala, primjerice, kvalitetnog čelika, čak i plastike, što
njihove proizvode nužno čini skupljima. Nadalje, smatra se da u
postojećim uvjetima najavljena državna ulaganja u automobilsku
industriju neće biti dovoljna. Kako osigurati potrebna sredstva,
pitanje je na koje neki odgovaraju prijedlogom o stvaranju
investicijskih fondova u koje bi ulagale velike tvrtke što raspolažu
viškom kapitala, a neki i prijedlogom da se napokon u Kini uvede i
prodaja vozila na kredit.
(Hina) mer br
281145 MET apr 97