ZAGREB, 9. travnja (Hina) - U sklopu Zagreb autoshowa danas je održana sjednica Grupacije uvoznika i distributera vozila i Zajednice proizvođača dijelova i pribora za automobilsku industriju Hrvatske gospodarske komore (HGK) na kojoj
su predstavnici grupacije istaknuli da će Vladi predložiti da što skorije uvede jedinstvenu carinsku stopu od 5 posto za sva nova osobna vozila, a da za uvoz polovnih vozila ostane stopa od 20 posto. Istodobno će zatražiti od Vlade i ukidanje plaćanja posebnog poreza na promet usluga od l0 posto, kao i svih trošarina pri uvozu novih automobila.
ZAGREB, 9. travnja (Hina) - U sklopu Zagreb autoshowa danas je održana
sjednica Grupacije uvoznika i distributera vozila i Zajednice
proizvođača dijelova i pribora za automobilsku industriju Hrvatske
gospodarske komore (HGK) na kojoj su predstavnici grupacije istaknuli
da će Vladi predložiti da što skorije uvede jedinstvenu carinsku stopu
od 5 posto za sva nova osobna vozila, a da za uvoz polovnih vozila
ostane stopa od 20 posto. Istodobno će zatražiti od Vlade i ukidanje
plaćanja posebnog poreza na promet usluga od l0 posto, kao i svih
trošarina pri uvozu novih automobila. #L#
Članovi grupacije istaknuli su kako proizvodnja autodijelova u
Hrvatskoj ima perspektivu, stavljajući naglasak na aktiviranje
promotivnih aktivnosti i na kvalitetu proizvoda koji bi trebali
Hrvatsku snažnije uključiti u svjetske tijekove automobilske
industrije.
Tradicija proizvodnje autodijelova, otvorenost hrvatskog tržišta
prema svijetu uz stimulativne mjere, poglavito sniženje carinskih
davanja za 50 posto za vozila u koja su ugrađeni autodijelovi
proizvedeni u Hrvatskoj, stvara pozitivnu klimu za suradnju hrvatskih
proizvođača s vodećim svjetskim proizvođačima automobila, istaknuli su
članovi grupacije.
Na sjednici je ocijenjeno da je sigurnost vozila u prometu u nas na
niskoj razini, ponajviše zbog prevelikog sudjelovanja starih, čak
prastarih automobila u prometu, primjerice, prošle je godine dvije
trećine uvezenih automobila praktički tehnološki otpad, koji se u
svijetu može nabaviti po povoljnim cijenama, ali s posljedicom da je
zbog toga u Hrvatskoj stopa prometnih nesreća po vozilu čak 5 puta
veća nego u Europi, s poraznim iznosom štete od 4 milijarde kuna i
velikim ljudskim gubicima.
Kako bi se to stanje smanjilo ili barem ublažilo, članovi grupacije
uvoznika i distributera vozila i zajednice proizvođača djelova i
pribora za automobilsku industriju pri HGK-u predložili su mjere, kao
što su uvođenje homologacije za uvezena vozila, što bi, po njihovu
mišljenju, zapriječilo uvoz tehnološkog otpada, uvođenje niže carine
za nova a zadržavanje više carine za stara vozila, te ukidanje
plaćanja pri uvozu novih automobila posebnog poreza na promet usluga,
od maloprodaje od l0 posto, te svih iznosa trošarina. Svi ti
prijedlozi bit će upućeni resornim ministarstvima i Vladi.
(Hina) bma mc
091526 MET apr 97