ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Cestovni, željeznički i riječni promet u Hrvatskoj, po projekciji hrvatskog energetskog instituta "Hrvoje Požar", trebao bi u razdoblju od 2000. do 2020. godine rasti, pri čemu će najveći prijevozni učinak
biti u putničkom prijevozu osobnim automobilima.
ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Cestovni, željeznički i riječni promet u
Hrvatskoj, po projekciji hrvatskog energetskog instituta "Hrvoje
Požar", trebao bi u razdoblju od 2000. do 2020. godine rasti, pri čemu
će najveći prijevozni učinak biti u putničkom prijevozu osobnim
automobilima. #L#
Po projekciji, temeljenoj na putničkom prometu iz 1994. godine, u
2000. godini ostvarit će se približno 20.000 milijuna putničkih
kilometara (pkm), što je otprilike 30 posto više nego u 1994. godini.
Stopa porasta prijevoznoga učinka individualnog prometa između 2000.
i 2010. godine iznosit će otprilike dva posto godišnje. U razdoblju
između 2010. i 2015. godine porast bi bio oko pet posto, dok bi od
2015. do 2020. godine bio približno 6,5 posto godišnje.
Takve su stope uvjetovane predviđenim brojem osobnih vozila i
njihovim predviđenim korištenjem, kaže se, među ostalim u brošuri
Instituta "Razvoj i organizacija hrvatskog energetskoga sektora -
Analiza prometa i veza - energetska potražnja do 2020. godine".
Na temelju prognoza, u putničkome međumjesnom prijevozu autobusima
očekuje se blagi porast prijevoznog učinka. Tako bi on u 2000. godini
iznosio 4.940 milijuna pkm, što je približno 6,44 posto više nego u
1994. godini. Između 2000. i 2005. godine prosječna godišnja stopa
porasta iznosila bi oko četiri posto, a nakon toga razdoblja kretala
bi se između 1,2 i 1,9 posto godišnje.
Razlozi ovakvim očekivanjima su brži porast individualnoga prometa i
osuvremenjavanje željeznice, procjenjuju u Institutu.
Prijevozni učinak u željezničkom putničkom prometu bio bi u 2020.
godini na razini 4.349 milijuna pkm - oko 2,8 puta veći od ostvarenog
1994. godine, dok se u riječnom prometu putnika u razdoblju između 2000.
i 2020. godine predviđa stalna stopa porasta prijevoznog učinka od
približno 4,5 posto godišnje.
Prognozira se da će 2000. godine prijevozni učinak cestovnog teretnog
prijevoza biti na razini 4.475 milijuna tonskih kilometara (tkm), što
je 29,22 posto više nego u 1994. godini. Nakon toga, u razdoblju do
2020. godine taj bi učinak rastao po godišnjoj stopi od približno 4,5
posto, te bi njegov učinak u 2020. godini bio oko 19 posto veći nego
učinak željezničkog prometa.
U 2020. godini prijevozni učinak željezničkoga teretnoga prometa
iznosio bi 11.310 milijuna tkm, što je sedam puta više nego 1994. godine,
prognoza je skupine stručnjaka Energetskog instituta.
(Hina) at sbo/sab
211224 MET apr 97