ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Na Zagrebačkom velesajmu u sklopu Zagreb auto showa održan je 7. po redu tradicionalni skup "Hendikepirani u prometu - HEKUP '97." Tema savjetovanja bila je promet i zakonodavna regulativa, a okupili su se
predstavnici svih invalidskih organizacija, a skup se održao pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Na Zagrebačkom velesajmu u sklopu Zagreb
auto showa održan je 7. po redu tradicionalni skup "Hendikepirani u
prometu - HEKUP '97." Tema savjetovanja bila je promet i zakonodavna
regulativa, a okupili su se predstavnici svih invalidskih organizacija,
a skup se održao pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa
i veza. #L#
U ime Ministarstva skup je pozdravio Darko Viličić koji je naglasio
kako je Ministarstvo pomorstva, prometa i veza otvoreno prema problemima
hendikepiranih u prometu te da će podržati sve projekte i rješenja kojima
je cilj omogućiti sudjelovanje hendikepiranih osoba u prometu. Pri tom će
podržati i odrednice CEMT-a koji je na europskoj razini već prije desetak
godina dao preporuke o toj problematici.
Sudionici su predložili da se ubrzo, još u ovoj godini, uvede zakonska
obveza za sve javne prijevoznike svih kategorija prijevoza, od željezničkog,
cestovnog, riječnog, pomorskog i zračnog prometa da organiziraju prijevoz
hendikepiranih osoba. Također, zakonom treba obvezati sve javne službe,
ustanove i gospodarske tvrtke od javnog interesa za omogućavanje
hendikepiranim osobama njihovog nesmetanog ostvaranja osnovnih životnih
potreba.
Na okruglom stolu predočena su i brojna inozemna iskustva, a predloženi
su i zanimljivi projekti kao što su model "Pristupačan Zagreb",
"Pristupačna Hrvatska" te prijedlog strategijskih opredjeljenja. Naime,
kako je istaknuto, iskustva pokazuju da nema sustavnog rješavanja pitanja
mobilnosti osoba s invalidnošću i starijih osoba bez zakonodavne regulative,
što znači da se propisima treba utvrditi opskrba ortopedskim i drugim
tehničkim pomagalima, uz propise koji decidirano omogućuju gradnju bez
barijera i propise koji predlažu sustavnu nabavu vozila, javnog prijevoza
pristupačnih osobama s invalidnošću.
Istaknuto je kako je u hrvatskoj na snazi oko oko l5 propisa koji direktno
reguliraju mobilnost i promet, ili su s njima u svezi, ali se na brojnim
primjerima vidi da to nije dostatno, a često se ti propisi niti ne
primjenjuju u praksi.
(Hina) bm do
111718 MET apr 97