FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JAPANSKI VLAK "MAGLEV" PROMETOVAT ĆE BRZINOM OD 500 KM/SAT

OTSUKI, 8. travnja (Hina/AFP) - Japan je ovoga tjedna otvorio novu eksperimentalnu željezničku prugu na kojoj će u iduće tri godine ispitivati mogućnost izgradnje nove generacija vlakova "magnetske ravnoteže" koji bi prometovali brzinom od 500 kilometara/sat.
OTSUKI, 8. travnja (Hina/AFP) - Japan je ovoga tjedna otvorio novu eksperimentalnu željezničku prugu na kojoj će u iduće tri godine ispitivati mogućnost izgradnje nove generacija vlakova "magnetske ravnoteže" koji bi prometovali brzinom od 500 kilometara/sat. #L# Prema zamisli konstruktora, "Maglev" bi Tokio i Osaku, dva velika japanska grada, povezivao u samo sat vremena. Nova bi linija pojačala postojeću željezničku prugu velikih brzina, kojoj prijeti zasićenost prometom. Koristeći se prirodnim svojstvom međusobnog odbijanja magneta, vlakovi na principu "magnetske ravnoteže", "lebde" iznad trase i postižu velike brzine upravo zato jer nisu ograničeni trenjem kotača o tračnice. Od 1979. godine, automatski japanski prototip postigao je brzinu od 517 km/sat, što je do danas ostao nedirnuti svjetski rekord. Novi japanski "Maglev" trebao bi prometovati još brže: 550 km/sat pri punoj i 500 km/sat pri komercijalnoj brzini. "Maglev" bi, dakle, bio brži brat njemačkog "Transrapida", čiji je najviši domet 450 km/sat, te francuskog TGV-a čija je redovita brzina 300 km/sat, a najveći domet 515 km/sat. Japanska tvrtka JR Tokai, koja stoji iza projekta, ocjenjuje da je klasična tehnologija tračnica-kotač već toliko usavršena da praktički ne ostavlja mnogo prostora za nova povećanja brzina. Nova pruga velikih brzina, neophodna je za rasterećenje postojeće željezničke prometnice Shinkansen između Tokija i Osake, koja povezuje zonu koja daje polovicu japanskog bruto domaćeg proizvoda. Blokiranje te prometnice, kao što je bio slučaj prije dvije godine zbog potresa u Kobeu, moglo bi trajno paralizirati gospodarski život zemlje. Tvrtka JR Tokai, koju vlada uskoro namjervava privatizirati, nije međutim sposobna sama financirati taj mega-projekt. Jer izgradnja prvih 18,4 kilometara ispitne linije progutala je 220 milijardi jena (odnosno 1,8 milijardi doalra). Dok postojeća prometnica Shinkansen prolazi uglavnom duž obale, "Maglev" bi trebala prolaziti unutrašnjošću zemlje, područjem brdovitog terena. Prvi kilometri prometnice prolazit će tunelom (oko 80 posto), a preostalih 10 posto vijaduktom. JR Tokai očekuje da će "Maglev" prve putnike prevesti u prvim godionama idućeg stoljeća. (Hina) rt dh 081234 MET apr 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙