FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: DOBIT SPLITSKOG "JADROPLOVA" LANI DOSEGNULA MILIJUN DOLARA

ZAGREB, 20. ožujka (Hina) - Međunarodni pomorski prijevoznik, splitska tvrtka "Jadroplov", lani je ostvario gotovo milijun američkih dolara dobiti. Čak 99 posto lanjskog prihoda ostvareno je u inozemstvu, i to poglavito prijevozom roba iz Austrije, Češke i Mađarske prema zemljama istočne i južne Afrike, izjavio je glavni direktor te tvrtke Nikša Giovanelli.
ZAGREB, 20. ožujka (Hina) - Međunarodni pomorski prijevoznik, splitska tvrtka "Jadroplov", lani je ostvario gotovo milijun američkih dolara dobiti. Čak 99 posto lanjskog prihoda ostvareno je u inozemstvu, i to poglavito prijevozom roba iz Austrije, Češke i Mađarske prema zemljama istočne i južne Afrike, izjavio je glavni direktor te tvrtke Nikša Giovanelli. #L# Udio domaće robe u prijevozu "Jadroplova" je tek jedan posto, a prije rata roba iz bivših jugoslavenskih republika činila je između 30 i 50 posto ukupnog prometa, pri čemu su prevladavli tereti iz Bosne i Hercegovine. Kako bi se što skorije vratio na to tržište, "Jadroplov" je prije dvije godine otvorio svoje predstavništvo u Sarajevu, koje je nedavno počelo ostvarivati prihode, pa se i budućnost sada čini perspektivnija, kazao je Giovanelli. Splitska tvrtka vlasnik je 17 brodova, prosječne starosti 14,5 godina. Od toga se pet brodova koristi u linijskom poslovanju, tj. obavlja se prijevoz na tuđe ime za vlastiti račun. Preostali se brodovi daju u najam većim svjetskim unajmiteljima i to za razdoblje od tri mjeseca do godine dana. Kod linijskog se prijevoza ostvaruju veći prihodi, ali prisutan je i veći rizik jer u slučaju da nema roba, rastu troškovi stajanja u luci. Istodobno, najmom se ostvaruje niži, ali sigurniji prihod, budući unajmitelj plaća vozarinu i kad ništa ne prevozi. U proteklih je nekoliko godina "Jadroplov" imao dvije novogradnje u riječkom brodogradilištu "3. maj". Riječ je o brodovima "Zrin" i "Jadroplov pride", kojeg je Američka udruga brodara lani proglasila najboljim kontejnerskim brodom na svijetu. Njegova je nosivost 35.000 tisuća tona, odnosno 2300 kontejnera. Prije mjesec dana iz splitkog je brodogradilišta porinut brod "Don Frane Bulić", koji će moći prevesti do 42.000 tona rastresitog tereta, kao i teret u kontejnerima. Iduće se godine u tom brodogradilištu planira gradnja još jednog broda istih osobina, čime će ukupna nosivost "Jadroplovovih" brodova dosegnuti 380.000 tona. "U četiri smo godine izgradili četiri nova broda za najam, što će prosječnu starost tih brodova spustiti na deset godina. To je gotovo idealna starost s obzirom na potrebu pronalaženja optimalnog omjera troškova obnove i ulaganja. Naime, u slučaju veće starosti rastu troškovi obnove, a ako je flota mlađa, postoji opasnost od preinvestiranja", pojasnio je Giovanelli. Nakon 2000. godine planira se izgradnja još pet novih, ovaj put, linijskih brodova. Inače, u prethodne je četiri godine izgrađeno ukupno 11 novih brodova, a troškovi izgradnje po brodu bili su otprilike 22 milijuna dolara. "Jadroplov" je tu izgradnju financirao sam, pri čemu su 25 posto bila vlastita sredstva, dok su ostalo krediti na 12 godina. Od svakoga broda, rekao je Giovanelli, država putem poreza i doprinosa godišnje primi prosječno milijun dolara. U "Jadroplovu" je uposleno 958 osoba, od čega 800 pomoraca i drugog brodskog osoblja. Većinski je vlasnik Privredna banka Zagreb s ukupno 63,25 posto dionica, kojoj je "Jadroplov" u lanjskom kolovozu isplatio dividendu od 1,1 milijun dolara. "U 1995. godini dobit je dosegnula dva milijuna dolara. Razlog njezina prošlogodišnjeg smanjenja je u tome što smo mi brodari bili pogođeni krizom, koja se pojavila već 1995., ali je tijekom prošle godine kulminirala. Ta kriza nije zahvatila sve brodare istodobno, budući ih većina daje brodove u najam u razdoblju od šest mjeseci do godine dana. Tržište brodskoga prijevoza lani je bilo najlošije u posljednjih devet godina, što se očitovalo i u visini vozarina koje su također potonule na najniže razine. No, tržište se oporavlja, ali trebat će mu barem godinu dana da bi dosegnulo razinu iz 1995.", procijenio je Giovanelli. (Hina) kt sab 201159 MET mar 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙