FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POVEĆANA POTRAŽNJA ZA ENERGENTIMA U SREDNJOJ EUROPI DO 2000.

LONDON, 14. ožujka (Hina/Reuter) - Potražnja za energentima u sedam zemalja srednje Europe rast će do kraja ovoga stoljeća od četiri do šest posto na godinu, najviše zbog deregulacije tržišta i privatizacije, ocijenila je u svojoj studiji tvrtka ING Barings Securities.
LONDON, 14. ožujka (Hina/Reuter) - Potražnja za energentima u sedam zemalja srednje Europe rast će do kraja ovoga stoljeća od četiri do šest posto na godinu, najviše zbog deregulacije tržišta i privatizacije, ocijenila je u svojoj studiji tvrtka ING Barings Securities. #L# Pritom će u Mađarskoj potražnja za energentima rasti po stopi od 2,8 posto, u Hrvatskoj tri posto, Rumunjskoj 3,9 posto, Sloveniji 4,4 posto, Češkoj 4,9 posto, Slovačkoj 5,4 posto te Poljskoj 5,6 posto. Trenutne poteškoće energetske industrije srednjoeuropskih zemalja najčešće se odnose na zastarjelu opremu u rafinerijama, nedovoljnu odlučnost vlasti da provedu deregulaciju te na loše pravne normative koji onemogućuju sklapanje pravovaljanih ugovora. Dugoročne su, pak, zapreke bržeg razvitka toga sektora neprimjerena infrastruktura te visoka, ali neizbježna ovisnost srednjoeuropskih zemalja o energentima iz Rusije. Naftne kompanije iz zapadne Europe te Sjedinjenih Američkih Država (SAD) javljaju se sve više kao mogući sudionici na srednjoeuropskim tržištima. Tako je primjerice britanska tvrtka British Petroleum najavila investicijski program vrijedan 600 milijuna američkih dolara, kojim će pokriti tržišta bivše istočne Njemačke, Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske. Isto tako, svoje je aktivnosti na tom području značajno povećala i američka kompanija Shell, koja samo u svoje pogone u Poljskoj planira uložiti otprilike 60 milijuna dolara. No, za međunarodna ulaganja velik je problem prijevoz sirovina, jer su naftovodi i plinovodi koji nisu u vlasništvu Rusije, ograničenog kapaciteta, vodostaj Dunava nije dostatan za prijevoz većih tereta, dok je cestovni prijevoz preskup. Ipak, osim ruskog naftovoda, postoje i druge mogućnosti poput Jadranskog naftovoda, koji spaja luke na Jadranu i Mađarsku, te nedavno otvoreni naftovod IKL, koji povezuje Njemačku i Češku. Ruski je naftni sektor odmah odgovorio na izazov i svoj tržišni udio na srednjoeuropskom tržištu energenata planira zadržati spuštanjem cijena ispod razine koju naplaćuju njezini konkurentni iz srednjoazijskih zemalja. Tako će do znatnijeg ulaska zapadnoeuropskih i američkih tvrtki, Rusija uporabom naftovoda "prijateljskih" zemalja te spuštanjem cijena ostati najveći vanjski naftni opskrbljivač toga područja. (Hina) kt sbo 141204 MET mar 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙