FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"KAKO UNAPRIJEDITI HRVATSKI IZVOZ?"

ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Četrdeset i šest vodećih hrvatskih +izvoznika, u anketi Privrednog vjesnika (PV) ocjenjuje kako su +Hrvatskoj hitno treba gospodarska strategija, posebice izvozna. +Gotovo svi anketirani navode da profit nije glavni motiv izvoza, +izvozi se iz nužde, a ne radi koristi, a makroekonomska politika +više otežava izvoz, nego što ga potiče. No ipak, napominju kako je u +posljednje vrijeme vidljiv pomak u shvaćanju i potrebi mijenjanja +izvozne politike, što je izravno utjecalo na povoljniji trend +izvoza. Ti su podaci izneseni na današnjem okruglom stolu "Kako +unaprijediti hrvatski izvoz", koji je nakon predstavljanja ankete +i posebnog izdanja PV-a održan u Hrvatskoj gospodarskoj +komori.
ZAGREB, 16. prosinca (Hina) - Četrdeset i šest vodećih hrvatskih izvoznika, u anketi Privrednog vjesnika (PV) ocjenjuje kako su Hrvatskoj hitno treba gospodarska strategija, posebice izvozna. Gotovo svi anketirani navode da profit nije glavni motiv izvoza, izvozi se iz nužde, a ne radi koristi, a makroekonomska politika više otežava izvoz, nego što ga potiče. No ipak, napominju kako je u posljednje vrijeme vidljiv pomak u shvaćanju i potrebi mijenjanja izvozne politike, što je izravno utjecalo na povoljniji trend izvoza. Ti su podaci izneseni na današnjem okruglom stolu "Kako unaprijediti hrvatski izvoz", koji je nakon predstavljanja ankete i posebnog izdanja PV-a održan u Hrvatskoj gospodarskoj komori.#L# Tečajna politika, smatra većina sudionika, zbunjuje hrvatske izvoznike. Mnogi od njih smatraju da se jaka domaća valuta, kao vrsta pritiska na domaće proizvođače i njihovo restrukturiranje i poticanje konkurentnosti, nakon petogodišnjeg iskustva pokazala kontraproduktivnom. Neki od gospodarstvenika i dalje drže da bi razina tečaja kune u odnosu na DEM trebala kretati oko "četiri četvorke". No, nitko od njih ne zaziva devalvaciju. Ponovljeni su ocjene iz ankete o potrebi radikalne promjene ekonomske politike za povećanje izvoza. Posebno se navodi potreba stvaranja uvjeta za ubrzani ulazak u ekonomske integracije, smanjenje troškova proizvodnje, poticanje novih tehnologija i investicija, poticanje izvoza kroz tečaj, subvencije i kreditne olakšice te bolja koordinacija izvoznih aktivnosti i promocije hrvatskih proizvoda. Dr. Uroš Dujšin s Pravnog fakulteta u svojoj analizi načina povećanja izvoza ističe četiri preduvjeta, napominjući kako kako Hrvatska zasad niti jednom nije udovoljila. "Tečaj ne smije biti veći od domaće kupovne moći, kamatne stope ne smiju biti puno više od stopa u konkurentnim zemljama, nadnice ne smiju biti više od nadnica zemalja s kojima trgujemo a stopa inflacije mora osiguravati stabilnost valutnog tečaja", drži Dujšin. Za njega je stabilnost tečaja jedina brana za rast cijena. U Hrvatskoj je međutim uočen raskorak između potreba i mogućnosti i privid stabilnosti koji se temelji na stabilnom tečaju, koja bi se, po njegovoj ocjeni, mogao srušiti kao "kula od karata". Ravnatelj Ekonomskog instituta Zagreb dr. Zvonimir Baletić naglašava da svatko tko podcjenjuje svoju valutu, podcjenjuje svoju proizvodnju, svojega radnika i svoju robu. Baletić je napomenuo kako su mjere za povećanje izvoza dobre, ali se upitao tko će zaštiti domaće proizvođače i resurse da budu konkurentniji upravo na domaćem tržištu. Dr. Mladen Vedriš podupire gospodarstvenike u njihovim traženjima razgovora i dogovora s Vladinim dužnosnicima oko ekonomske politike, kako bi se napokon zacrtani ciljevi počeli i ostvarivati. (Hina) bma db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙