FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POSEBNE MARKICE NA ALKOHOLNA PIĆA DODATNO OPTEREĆENJE ZA

ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Od početka iduće godine alkoholna +pića koja će se prodavati u Hrvatskoj morat će, prema Zakonu o +izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na alkohol, biti +označena posebnom markicom Ministarstva financija RH, +nalijepljenom preko čepa na boci. Troškove tiskanja posebnih +markica snosit će proizvođači, nakon što svojim područnim uredima +Porezne uprave podnesu zahtjev za njihovo tiskanje. Tako će +proizvođači alkoholnih pića porez plaćati i prije no što svoje boce +ispune sadržajem, a to bi, prema njihovoj ocjeni, moglo dodatno +smanjiti potrošnju alkoholnih pića i povisiti cijene.
ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Od početka iduće godine alkoholna pića koja će se prodavati u Hrvatskoj morat će, prema Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na alkohol, biti označena posebnom markicom Ministarstva financija RH, nalijepljenom preko čepa na boci. Troškove tiskanja posebnih markica snosit će proizvođači, nakon što svojim područnim uredima Porezne uprave podnesu zahtjev za njihovo tiskanje. Tako će proizvođači alkoholnih pića porez plaćati i prije no što svoje boce ispune sadržajem, a to bi, prema njihovoj ocjeni, moglo dodatno smanjiti potrošnju alkoholnih pića i povisiti cijene.#L# Od toga su izuzeta vina, koja se stavljaju u promet uz uvjete i na način propisan Zakonom o vinu i Pravilnikom o vinu. Pravne i fizičke osobe koje se bave prodajom alkohola i alkoholnih pića, a nisu porezni obveznici, morat će do 31. ožujka iduće godine obvezatno obilježiti posebnim markicama sav alkohol na propisan način. "Uvođenjem posebnih markica naši će krajnji proizvodi poskupjeti za tri do šest kuna, ovisno o vrsti proizvoda. To će zasigurno uzrokovati dodatni pad potrošnje alkohola i opteretiti poslovanje domaćih tvrtki koje se bave proizvodnjom alkoholnih pića. Teško se možemo boriti za veću prodaju alkohola kada se ona pokušava dodatnim mjerama ograničiti", rekao je predsjednik Uprave Istravino Exporta Edvard Piacun. Novčana kazna za prodaju alkoholnih pića bez markice zakonom je predviđena u rasponu od 40 tisuća do dva milijuna kuna, a za prodaju na otvorenim mjestima poput tržnica raspon novčane kazne iznosi od 20 tisuća do četiri milijuna kuna. Od studenoga ove godine plaća se i poseban porez na alkohol ili alkoholna pića od 40 kuna po litri u njima sadržanog apsolutnog alkohola, bez obzira radi li se o uvezenim ili domaćim pićima. Drugim riječima, domaća se alkoholna pića od toga mjeseca oporezuju za 10 kuna više nego ranije, a uvezena za 20 kuna manje. Izjednačavanjem posebnog poreza na promet domaćim i uvoznim alkoholnim pićima stvara se prostor za povećanje cijena domaćih proizvoda takve vrste, koje bi se u maloprodaji kretalo prema, procjeni financijskih analitičara, od 8,0 do 14 posto. Većina proizvođača je procijenila da takvo povećanje cijena alkoholnim pićima domaće tržište ne bi moglo podnijeti ponajprije zbog slabe kupovne moći. Stoga ili nisu povećavali cijene svojim proizvodima ili su povećanja neznatna i iznose do 1,5 kuna po boci. Primjer takve poslovne politike iznijelo je poslovodstvo Badela 1862, koje procjenjuje da bi povećanje cijena dovelo do daljnjeg pada njihove prodaje, što bi toj tvrtki nanijelo nepovratne štete. Badelova Uprava je povećanje poreza, koji bi se mogao pretočiti u cijenu proizvoda, pokrila daljnjim smanjivanjem troškova unutar tvrtke. Isto će tako postupiti i po uvođenju posebnih markica. "Radi se o dodatnom udaru na likvidnost, no sada se to više ne da izbjeći. Ja potpuno razumijem zakonodavca, jer je lakše oporezivati alkohol i cigarete nego kruh i mlijeko. Da sam u kojem slučaju u poziciji zakonodavca vjerojatno bih se ponašao na isti način", rekao je direktor Badela 1862 Želimir Golubić. Domagoj Juričić (Hina) dju sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙