ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Domaći proizvođač vina i alkoholnih +pića Badel 1862 ovu će poslovnu godinu zaključiti s izvozom +vrijednim otprilike 30 milijuna njemačkih maraka. Izvozom čuvenih +vina ostvarit će se zarada 40 puta veća
nego lani, procjene su +tvrtkinog poslovodstva.
ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Domaći proizvođač vina i alkoholnih
pića Badel 1862 ovu će poslovnu godinu zaključiti s izvozom
vrijednim otprilike 30 milijuna njemačkih maraka. Izvozom čuvenih
vina ostvarit će se zarada 40 puta veća nego lani, procjene su
tvrtkinog poslovodstva.#L#
"Našu vanjsku trgovinu smo osposobili da bude ravnopravna u borbi
za nova tržišta, a s druge strane stvorili smo paletu proizvoda koja
može pokrivati tržišta od Slovenije i Italije, pa do Švedske i
Japana", rekao je u razgovoru za Hinu direktor Badela 1862 Želimir
Golubić.
Najznačajnija tvrtkina inozemna tržišta su Slovenija, Bosna i
Hercegovina, Makedonija, Njemačka, Sjedinjene Američke Države,
Kanada i Australija, a otvorena su i nova u Maleziji, Novom Zelandu,
Japanu i Vijetnamu. Badelovo je poslovodstvo posebno zadovoljno
rezultatima koji su ostvareni u Poljskoj, dok su tradicionalno
dobra tržišta Mađarske i Češke u padu.
"Hrvatska nije članica CEFTA-e tako da, primjerice, u konkurenciji
sa Slovenijom tamo gubimo pojedine poslove, jer ne možemo
konkurirati njihovim cijenama. Zato smatramo da hrvatska Vlada
mora osigurati našoj državi da dobije svoju poziciju i odgovarajući
rejting u svijetu koji bi nam olakšao, a ne otežavao
izvoz", naglasio je Golubić.
Ukupan prihod Badela u 1997. godini iznosio je 348,57 milijuna kuna
ili devet posto više u odnosu na godinu dana ranije, dok je dobit
vrijedila 2,46 milijuna kuna. Želimir Golubić procjenjuje kako će u
završnom ovogodišnjem računu Badela ukupan prihod zadržati lanjsku
razinu, što u trenutnom gospodarskom okruženju smatra uspjehom.
"Nama zaradu prvenstveno nose alkoholna pića, no veliki potencijal
vidimo u razvoju vinarstva i vinogradarstva. Činjenica je kako je
dosadašnje nerazumno povećanje cijena vina dovelo do pada njegove
potrošnje. Istovremeno, domaći vinari nisu u marketinškom smislu
pronašli adekvatan odgovor, a neko je vrijeme i kvaliteta vina bila
upitna. Moramo priznati kako domaća proizvodna tehnologija daleko
zaostaje za onom u, primjerice, Bugarskoj, Rumunjskoj, Makedoniji
i Sloveniji, zato se nemojmo uspoređivati s Francuskom. Izlaz
domaćeg vinarstva moramo tražiti u proizvodnji malih količina
vina, ali zato onih kvalitetnih i vrhunskih, jer je i loša kvaliteta
vina usmjeravala potrošače na druge proizvode", ocijenio je
Golubić.
Badel 1862 u svom poslovnom sustavu broji 12 vinarija s kojima
aktivno radi, bilo da su one u ulozi kooperanata ili su u tvrtkinom
djelomičnom vlasništvu.
Ova i iduća godina u Badelu se ocjenjuju kao razdoblje
konsolidacije, u kojem valja do kraja obaviti posao smanjivanja
troškova i racionalizacije cjelokupnog poslovanja, posebno u
sadašnjim uvjetima daljnjeg pada potrošnje alkoholnih pića na
domaćem tržištu.
"Godina koja je već iza nas bila je teška prvenstveno zbog
poremećaja koji su se dogodila u našem gospodarskom okruženju.
Uvođenje poreza na dodanu vrijednost bio je dodatni šok na
likvidnost, iako mi pozdravljamo njegovu primjenu, jer je nama
donio određene pogodnosti smanjivši nam troškove. Problemi koji su
se dogodili u bankarstvu kao domino efekt odrazili su se na čitav
niz naših poslovnih partnera i dobrim dijelom kupaca, koji su upali
u nelikvidnost i nisu mogli na vrijeme podmirivati svoje obveze
prema nama", rekao je Golubić.
U Hrvatskoj je nastavljen pad potrošnje alkoholnih pića,
ovogodišnja turistička sezona nije dovela strukturu gostiju za
koje su se tvrtke poput Badela organizirano pripremale, pa je to
uzrokovalo pad Badelove ovogodišnje realizacije na domaćem tržištu
za otprilike pet do šest posto.
"Iduća će godina biti teška, jer smo svjesni svih problema vezanih
uz daljnji pad potrošnje alkoholnih pića na domaćem tržištu. Tvrtke
koje su orijentirane isključivo ka domaćem tržištu neće moći
opstati, bez izvoznog programa suočit će se s velikim problemima, a
vjerujem kako je Badel to riješio. Vjerujem da ćemo iduće godine
poslovati normalno, najbolje u našoj branši, bolje od hrvatskog
prosjeka", rekao je direktor Badela 1862 Želimir Golubić.
(Hina) dju sbo