FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: BADEL 1862 ORIJENTIRAN IZVOZU

ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Domaći proizvođač vina i alkoholnih +pića Badel 1862 ovu će poslovnu godinu zaključiti s izvozom +vrijednim otprilike 30 milijuna njemačkih maraka. Izvozom čuvenih +vina ostvarit će se zarada 40 puta veća nego lani, procjene su +tvrtkinog poslovodstva.
ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Domaći proizvođač vina i alkoholnih pića Badel 1862 ovu će poslovnu godinu zaključiti s izvozom vrijednim otprilike 30 milijuna njemačkih maraka. Izvozom čuvenih vina ostvarit će se zarada 40 puta veća nego lani, procjene su tvrtkinog poslovodstva.#L# "Našu vanjsku trgovinu smo osposobili da bude ravnopravna u borbi za nova tržišta, a s druge strane stvorili smo paletu proizvoda koja može pokrivati tržišta od Slovenije i Italije, pa do Švedske i Japana", rekao je u razgovoru za Hinu direktor Badela 1862 Želimir Golubić. Najznačajnija tvrtkina inozemna tržišta su Slovenija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Njemačka, Sjedinjene Američke Države, Kanada i Australija, a otvorena su i nova u Maleziji, Novom Zelandu, Japanu i Vijetnamu. Badelovo je poslovodstvo posebno zadovoljno rezultatima koji su ostvareni u Poljskoj, dok su tradicionalno dobra tržišta Mađarske i Češke u padu. "Hrvatska nije članica CEFTA-e tako da, primjerice, u konkurenciji sa Slovenijom tamo gubimo pojedine poslove, jer ne možemo konkurirati njihovim cijenama. Zato smatramo da hrvatska Vlada mora osigurati našoj državi da dobije svoju poziciju i odgovarajući rejting u svijetu koji bi nam olakšao, a ne otežavao izvoz", naglasio je Golubić. Ukupan prihod Badela u 1997. godini iznosio je 348,57 milijuna kuna ili devet posto više u odnosu na godinu dana ranije, dok je dobit vrijedila 2,46 milijuna kuna. Želimir Golubić procjenjuje kako će u završnom ovogodišnjem računu Badela ukupan prihod zadržati lanjsku razinu, što u trenutnom gospodarskom okruženju smatra uspjehom. "Nama zaradu prvenstveno nose alkoholna pića, no veliki potencijal vidimo u razvoju vinarstva i vinogradarstva. Činjenica je kako je dosadašnje nerazumno povećanje cijena vina dovelo do pada njegove potrošnje. Istovremeno, domaći vinari nisu u marketinškom smislu pronašli adekvatan odgovor, a neko je vrijeme i kvaliteta vina bila upitna. Moramo priznati kako domaća proizvodna tehnologija daleko zaostaje za onom u, primjerice, Bugarskoj, Rumunjskoj, Makedoniji i Sloveniji, zato se nemojmo uspoređivati s Francuskom. Izlaz domaćeg vinarstva moramo tražiti u proizvodnji malih količina vina, ali zato onih kvalitetnih i vrhunskih, jer je i loša kvaliteta vina usmjeravala potrošače na druge proizvode", ocijenio je Golubić. Badel 1862 u svom poslovnom sustavu broji 12 vinarija s kojima aktivno radi, bilo da su one u ulozi kooperanata ili su u tvrtkinom djelomičnom vlasništvu. Ova i iduća godina u Badelu se ocjenjuju kao razdoblje konsolidacije, u kojem valja do kraja obaviti posao smanjivanja troškova i racionalizacije cjelokupnog poslovanja, posebno u sadašnjim uvjetima daljnjeg pada potrošnje alkoholnih pića na domaćem tržištu. "Godina koja je već iza nas bila je teška prvenstveno zbog poremećaja koji su se dogodila u našem gospodarskom okruženju. Uvođenje poreza na dodanu vrijednost bio je dodatni šok na likvidnost, iako mi pozdravljamo njegovu primjenu, jer je nama donio određene pogodnosti smanjivši nam troškove. Problemi koji su se dogodili u bankarstvu kao domino efekt odrazili su se na čitav niz naših poslovnih partnera i dobrim dijelom kupaca, koji su upali u nelikvidnost i nisu mogli na vrijeme podmirivati svoje obveze prema nama", rekao je Golubić. U Hrvatskoj je nastavljen pad potrošnje alkoholnih pića, ovogodišnja turistička sezona nije dovela strukturu gostiju za koje su se tvrtke poput Badela organizirano pripremale, pa je to uzrokovalo pad Badelove ovogodišnje realizacije na domaćem tržištu za otprilike pet do šest posto. "Iduća će godina biti teška, jer smo svjesni svih problema vezanih uz daljnji pad potrošnje alkoholnih pića na domaćem tržištu. Tvrtke koje su orijentirane isključivo ka domaćem tržištu neće moći opstati, bez izvoznog programa suočit će se s velikim problemima, a vjerujem kako je Badel to riješio. Vjerujem da ćemo iduće godine poslovati normalno, najbolje u našoj branši, bolje od hrvatskog prosjeka", rekao je direktor Badela 1862 Želimir Golubić. (Hina) dju sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙