BUZET, 7. prosinca (Hina) - Tvrtka Cimos Buzet d.o.o. cjelokupnu će +ovogodišnju proizvodnju, vrijednu 81 milijun francuskih franaka, +izvesti na inozemno tržište, što je za 20-tak milijuna franaka više +nego u prošloj godini. Prema
riječima direktora tvrtke Franka +Vižintina, nakon ozbiljne krize, što je tu tvrtku pogodila početkom +devedesetih godina, poslovanje se postupno stabiliziralo.
BUZET, 7. prosinca (Hina) - Tvrtka Cimos Buzet d.o.o. cjelokupnu će
ovogodišnju proizvodnju, vrijednu 81 milijun francuskih franaka,
izvesti na inozemno tržište, što je za 20-tak milijuna franaka više
nego u prošloj godini. Prema riječima direktora tvrtke Franka
Vižintina, nakon ozbiljne krize, što je tu tvrtku pogodila početkom
devedesetih godina, poslovanje se postupno stabiliziralo. #L#
Još 1991. godine buzetski je Cimos na inozemno tržište plasirao
dijelova za automobilsku industriju u vrijednosti 150 milijuna
franaka, iduće godine ona je pala na 115 milijuna franaka, a u 1993.
na samo 84 milijuna franaka.
U 1994. godini došlo je do kratkotrajnog oporavka: vrijednost
izvoza iznosila je 98 milijuna franaka, a iduće godine smanjila se
na 87 milijuna franaka. Najniža razina izvoza bila je u 1996., tek
54 milijuna franaka.
Te se godine počelo s ulaganjima u opremu, ponovno se pridobiva
povjerenje ranijih poslovnih partnera te proširuje krug inozemnih
poslovnih partnera. Osim grupacije Citroen/Peugot, za koju je do
tada bilo vezano gotovo 90 posto proizvodnje, buzetska tvrtka
počinje raditi i za BMW, Allied Signal, Ford i druge renomirane
inozemne tvrtke, i tako smanjuje preveliku ovisnost o jednom
poslovnom partneru, koja uvijek sa sobom nosi i veliki poslovni
rizik.
Poslovna politika tvrtke u cijelosti je okrenuta međunarodnom
tržištu, istaknuo je Vižintin, iako je to zahtjevniji put, ali i
perspektivniji. U kojoj je mjeri teže raditi za inozemno tržište
nego za domaće, pokazali su i bezuspješni pokušaji da se među
domaćim tvrtkama nađu poddobavljači, no ni jedan od njih nije uspio
udovoljiti zadanim kriterijima cijene, kvalitete i rokovima
isporuke.
U oštroj međunarodnoj konkurenciji može se opstati tek proizvodi li
se jeftinije, odnosno po cijenama koje prihvaća svjetsko tržište.
Automobilska industrija je izuzetno dinamična, velika
konkurencija tjera na stalno ulaganje u poboljšanje kvalitete,
davanje sve duljih i čvršćih garancija na kvalitetu proizvoda, a to
zahtijeva konstantno praćenje tehnoloških dostignuća, kazao je
Vižintin.
(Hina) kž vel