FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: RASTE TRGOVINA PUTEM INTERNETA, JESU LI HRVATSKE TVRTK

ZAGREB, 10. studenog (Hina) - Ukupna vrijednost prometa robom i +uslugama putem Interneta u svijetu očekuje se da bi ove godine mogla +dosegnuti 20 milijardi američkih dolara, što bi bilo čak 2500 posto +više u odnosu na prošlu godinu. Tvrtka IBM predviđa da bi do 2000. +godine taj promet mogao iznositi i 100 milijardi dolara, što +ukazuje da poslovanje putem globalne elektronske mreže ili e-+business doživljava svoj puni procvat.
ZAGREB, 10. studenog (Hina) - Ukupna vrijednost prometa robom i uslugama putem Interneta u svijetu očekuje se da bi ove godine mogla dosegnuti 20 milijardi američkih dolara, što bi bilo čak 2500 posto više u odnosu na prošlu godinu. Tvrtka IBM predviđa da bi do 2000. godine taj promet mogao iznositi i 100 milijardi dolara, što ukazuje da poslovanje putem globalne elektronske mreže ili e- business doživljava svoj puni procvat.#L# Dvije trećine svih europskih tvrtki predviđa da će za pet godina najmanje 20 posto svojega prometa ostvarivati preko Interneta, dok 25 posto tvrtki očekuje i do 50 posto. Tehnički gledano, pod terminom e-business podrazumijeva se set mrežnih računalnih opcija, kao što su intranet, extranet, različiti on-line servisi za korisnike i sl. Općenito se može reći da, posebice za male tvrtke, poslovanje preko Interneta predstavlja dobar način borbe protiv velikih konkurenata, jer su na mreži mudrost i inicijativa važniji od veličine. Velikim, pak, tvrtkama to znači bolju produktivnost, kroz integraciju dobavljača, partnera i korisnika u elektronički lanac nabave, distribucije, plaćanja i servisiranja korisnika. "Prvi korak za započinjanje e-businessa je stvaranje vlastitih Web stranica u promotivne svrhe, a sljedeći je uspostavljanje komunikacije, dok se pravi rezultati postižu posvemašnjim uključivanjem mreže u obavljanje svakodnevnih poslovnih aktivnosti", rekla je direktorica IBM-ovog ureda u Hrvatskoj Mirna Bratulić, pojašnjavajući novu poslovnu strategiju te tvrtke na prijelazu u novo stoljeće. "Započinjanje e-businessa je prvenstveno poslovna odluka, što znači da strategiju ovakvog poslovanja tvrtki trebaju oblikovati njihova poslovodstva, a nipošto informatičari", ističu u IBM-u. Nužno je poznavati i poštivati zakonitosti Interneta, ali i posjedovati odgovarajuću informatičko-tehnološku infrastrukturu. Zbog toga treba uzeti u obzir da se na Internetu poslovanje odvija 24 sata dnevno, 365 dana u godini, da informacije moraju biti dostupne samo onima kojima su namijenjene, a komercijalne transakcije potpuno sigurne. "Zbog neuzimanja u obzir važnosti navedenih karakteristika mnoge tvrtke nisu uspjele u svojim e-business nastojanjima, iako su troškovi takvog načina trgovanja, za razliku od uobičajenog, 10 do 20 puta niži", rekla je Mirna Bratulić. Nameće se pitanje jesu li i u Hrvatskoj ostvarene osnovne pretpostavke za uspješno prihvaćanje i djelovanje u području informacijske tehnologije, u smislu obrazovanja, kapitalne podrške i sl., da bi se prije svega dao poticaj, a onda dogodila i ekspanzija e-businessa. Domagoj Juričić (Hina) dju rub

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙