FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AMERIČKI PROIZVOĐAČI AUTOMOBILA SURAĐIVALI S NACISTIMA

WASHINGTON, 30. studenoga (Hina/Reuters) - Povjesničari i +odvjetnici koji su uključeni u istraživanja tužbi i odštetnih +zahtjeva bivših zarobljenika iz Drugog svjetskog rata, pronašli su +dokaze da su američki proizvođači automobila surađivali s +njemačkim nacističkim režimom, piše u ponedjeljak Washington Post. +
WASHINGTON, 30. studenoga (Hina/Reuters) - Povjesničari i odvjetnici koji su uključeni u istraživanja tužbi i odštetnih zahtjeva bivših zarobljenika iz Drugog svjetskog rata, pronašli su dokaze da su američki proizvođači automobila surađivali s njemačkim nacističkim režimom, piše u ponedjeljak Washington Post. #L# Washingtonski odvjetnik Michael Hausfeld, koji zastupa rusku ratnu zarobljenicu i prisilnu radnicu Elsu Iwanovat u njenoj tužbi protiv tvrtke Ford Motor Co., rekao je kako bi se slična akcija mogla primjeniti i protiv General Motorsa. "Postoji mnogo indikacija da su se odvijali potajni kontakti" između američkih tvrtki i njihovih podružnica u Njemačkoj tijekom rata, rekao je američki istraživač Henry Schneider. Istraživači nastoje utvrditi jesu li američki proizvođači imali izravan ili neizravan profit od prisilnog rada ratnih zarobljenika u Njemačkoj. Izvješće američke vojske datirano 5. rujna 1945. kaže da je njemačka podružnica Forda "služila nacistima, barem kada se radio o vojnim vozilima" i to s "pristankom" iz američkog sjedišta kompanije, piše Post. Schneider je rekao da je Ford tijekom rata pristao na komplicirani sporazum kojim je Njemačkoj omogućen dodatni pristup velikim količinama strateški važnog sirovog materijala, poglavito gume. Slične se optužbe pripisuju i General Motorsu, a knjiga autora Bradforda Snella, koja će se u tisku pojaviti sljedeće godine, optužit će spomenutu kompaniju za igranje ključne uloge u Hitlerovim invazijama na Poljsku i SSSR. "General Motors je za Njemačku bio važniji od švicarskih banaka", rekao je Snell. On je dodao kako mu je Hitlerov ministar za naoružanje Albert Speer 1977. godine osobno rekao da "Hitler ne bi niti pomislio napasti Poljsku" da mu General Motors nije osigurao tehnologiju za sintetičko gorivo. General Motors i Ford tvrde da imaju vrlo malu ili nikakvu odgovornost za poslovanje njemačkih podružnica, koje su 1939. godine kontrolirale 70 posto njemačkog tržišta automobila i zatim se po izbijanju rata brzo preorijentirale na ratnu proizvodnju. Međutim, dokumenti iz američkih i njemačkih arhiva indiciraju da su američke tvrtke imale dobiti od prisilnog rada svojih sestrinskih tvrtki u Njemačkoj, piše Washington Post. Glasnogovornik Forda John Spellich je izjavio kako je Ford održavao kontakte s njemačkim kolegama sve dok američka vlada nije prekinula diplomatske odnose s Njemačkom, a to se dogodilo tek u prosincu 1941. godine. On je priznao da je nakon rata američki Ford iz tvornice Forda u Koelnu primio dividendu za razdoblje od 1940-43. godine u iznosu od 60.000 dolara (ondašnje vrijednosti). Iz General Motorsa se brane tvrdnjama da su izgubili svaku kontrolu nad njemačkim podružnicama već u rujnu 1939. godine. (Hina) dj sb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙