DE-PRISTUP EU +RDW-Pristup u EU-11-11 ++NJEMAČKI RADIO - RDW+11. XI. 1998.+Komentar Heriberta Korfmachera o proširenju EU i o obvezama za koje +rok nije moguće utvrditi.+"Za prvih šest uvod je sada napravljen. Kandidati govore o tome
da +je prihvatljivost brojnih propisa EU-a, koje treba preuzeti, veća +kod domaćeg stanovništva ako se poprati konkretnim nadnevkom +pristupa. Ali Unija se pri sadašnjem stanju stvari ne može upustiti +ni u jedan termin. +Prigovor pojedinih zemalja kandidatkinja bio je doduše suzdržan, +ali ipak izražen, a Europska unija već godinama zna što je očekuje i +zato se za nove članove mogla već odavno bolje pripremiti. Ako Unija +sa svojim unutarnjim reformama ne bude brzo napredovala, to se ne bi +smjelo događati na teret kandidata za pristup. Dakle, istrčava se i +sa svoje strane određuje konkretne datume. Mađarska želi biti u EU-+u od 2002., Poljska ili Slovenija najkasnije od 2003. +Realno gledano, to dakako ne donosi ništa. To bi naime značilo da bi +podrobni pregovori morali biti zaključeni tijekom 2.000. kako bi se +zatim mogle dogoditi odgovarajuće ratifikacije u svim državnim +parlamentima i u europskom. No,to je glazba budućnosti. Konkretni +su razgovori tek počeli o sedam poglavlja. A to su područja koja se
NJEMAČKI RADIO - RDW
11. XI. 1998.
Komentar Heriberta Korfmachera o proširenju EU i o obvezama za koje
rok nije moguće utvrditi.
"Za prvih šest uvod je sada napravljen. Kandidati govore o tome da
je prihvatljivost brojnih propisa EU-a, koje treba preuzeti, veća
kod domaćeg stanovništva ako se poprati konkretnim nadnevkom
pristupa. Ali Unija se pri sadašnjem stanju stvari ne može upustiti
ni u jedan termin.
Prigovor pojedinih zemalja kandidatkinja bio je doduše suzdržan,
ali ipak izražen, a Europska unija već godinama zna što je očekuje i
zato se za nove članove mogla već odavno bolje pripremiti. Ako Unija
sa svojim unutarnjim reformama ne bude brzo napredovala, to se ne bi
smjelo događati na teret kandidata za pristup. Dakle, istrčava se i
sa svoje strane određuje konkretne datume. Mađarska želi biti u EU-
u od 2002., Poljska ili Slovenija najkasnije od 2003.
Realno gledano, to dakako ne donosi ništa. To bi naime značilo da bi
podrobni pregovori morali biti zaključeni tijekom 2.000. kako bi se
zatim mogle dogoditi odgovarajuće ratifikacije u svim državnim
parlamentima i u europskom. No,to je glazba budućnosti. Konkretni
su razgovori tek počeli o sedam poglavlja. A to su područja koja se
smatraju neproblematičnima. Pa ipak, već tu se pokazuje da nije sve
tako jednostavno kako se misli. Nije dovoljno priložiti
preformulirane zakonske tekstove, primjerice o temi
audiovizualnost, i istodobno pledirati za duge prijelazne rokove
zato što je za provedbu potrebno još dosta vremena.
I sigurno nije potrebna pripadnost Europskoj uniji da bi se izišlo
sa standardima koji odgovaraju jednome modernom demokratskom i
pluralističkom društvu. Kod preoblikovanja bivših komunističkih
društava u zapadnu demokraciju glavni posao mora biti obavljan
iznutra. To se ne može ostvariti programima što će ih financirati EU
- oni u najboljem slučaju imaju funkciju štake.
Put do članstva u Europskoj uniji zato se u mnogo čemu pokazuje
težim što je cilj bliži; naime, tada kad riječi moraju slijediti
djela. Već u izvješćima Europskoga povjerenstva o sadašnjem stanju
priprema pristupnih zemalja zamjeralo se da puno toga još nije u
redu između dobre zamisli i provedbe u praktičnu politiku. Proces
osvjetljavanja kandidatskih zemalja, dakle, nastavlja se. Samo
tamo gdje rezultati pobuđuju zadovoljavajući dojam, pristupit će
se pregovorima poglavlje po poglavlje. Tek kad se sve sredi,
pregovori će se moći smatrati zaključenima. A kad će dotle doći -
ovisi o svakoj zemlji pojedinačno".