FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

a24/25.X.die presse rohan: na balkanu treba ulagati u građ. državu

E-AT-YU-EU-BALKAN-POLITIKA-Organizacije/savezi-Diplomacija-Obrana-Ratovi +a24/25.X.die presse rohan: na balkanu treba ulagati u građ. državu ++AUSTRIJA+DIE PRESSE+24/25/26. X. 1998.+Na Balkanu je međunarodna zajednica nemoćna+Glavni tajnik austrijskog ministarstva vanjskih poslova Albert +Rohan utvrđuje slabosti međunarodne zajednice kroz prizmu krize na +Kosovu.+"Već gotovo desetogodišnja tragedija na Balkanu upućuje na +sljedeće zaključke:+1. Često spominjana međunarodna zajednica, kao aktivna sila reda, +puka je tlapnja. Doduše, Ujedinjeni narodi legitiman su oblik +organiziranja međunarodne zajednice, koja je ipak blokirana kad +god velike sile počnu slijediti svoje suprotstavljene interese.+2. U sukobima poput onih na području bivše Jugoslavije, često se +krećemo u međunarodnopravnoj sivoj zoni. Pravo naroda na +samoopredjeljenje - kad je, kao na Balkanu, u prvom redu +protumačeno kao pravo na otcjepljenje - suprotno je načelu +teritorijalne cjelovitosti pojedinih država. Ni pitanje +humanitarne intervencije radi sprječavanja teških povreda +ljudskih prava uglavnom nije riješeno. Demokratske pravne države +suočavaju se s razumljivim teškoćama, ponajprije kad stalne
AUSTRIJA DIE PRESSE 24/25/26. X. 1998. Na Balkanu je međunarodna zajednica nemoćna Glavni tajnik austrijskog ministarstva vanjskih poslova Albert Rohan utvrđuje slabosti međunarodne zajednice kroz prizmu krize na Kosovu. "Već gotovo desetogodišnja tragedija na Balkanu upućuje na sljedeće zaključke: 1. Često spominjana međunarodna zajednica, kao aktivna sila reda, puka je tlapnja. Doduše, Ujedinjeni narodi legitiman su oblik organiziranja međunarodne zajednice, koja je ipak blokirana kad god velike sile počnu slijediti svoje suprotstavljene interese. 2. U sukobima poput onih na području bivše Jugoslavije, često se krećemo u međunarodnopravnoj sivoj zoni. Pravo naroda na samoopredjeljenje - kad je, kao na Balkanu, u prvom redu protumačeno kao pravo na otcjepljenje - suprotno je načelu teritorijalne cjelovitosti pojedinih država. Ni pitanje humanitarne intervencije radi sprječavanja teških povreda ljudskih prava uglavnom nije riješeno. Demokratske pravne države suočavaju se s razumljivim teškoćama, ponajprije kad stalne članice Vijeća sigurnosti sprječavaju donošenje odgovarajuće odluke, dok prijetnja humanitarne katastrofe čini međunarodnu intervenciju neizbježnom. 3. Pokazalo se da je neutemeljena nada da su rat i nasilje, kao politički instrumenti, zauvijek odbačeni barem u Europi. Na Balkanu su nove činjenice uvijek stvarane ratom. Diplomatski napori bili su uspješni samo uz potporu međunarodne vojne nazočnosti, a tako će biti i na Kosovu. Budući da samo NATO raspolaže potrebnim sredstvima, sve se više pretvara u nužan instrument međunarodne mirovne politike. 4. Sukob na Balkanu ponovno ističe da je neutralnost izgubila svoju funkciju u međunarodnoj politici. Mehanizam suzbijanja kriza oslonjen je danas u prvom redu na velesile. Trenutna vodeća uloga Austrije u humanitarnim nastojanjima na Kosovu bila je moguća samo na temelju austrijskog predsjedanja Europskom unijom. Općenito gledano, učestat će slučajevi u kojima će se naša zemlja naći u neugodnoj situaciji zbog svoje neutralnosti i zakona o vojnoj opremi, a u kontekstu problematike prelijetanja austrijskog teritorija i prijevoza vojne opreme. Do sada smo bili pošteđeni biranja između zaobilaženja zakona i postiđujućeg uskraćivanja solidarnosti samo zahvaljujući odgodi humanitarne intervencije na Kosovu. 5. Etiketa Europske unije, kao gospodarskog diva i vanjskopolitičkog patuljka, poprilično je primjerena. EU je najsnažnija gospodarska sila na svijetu, najveći finacijer, a i njezin je kadrovski doprinos međunarodnim operacijama zaštite mira najveći. No, uloga političkog vođe gotovo automatski pripada SAD- u. Ta situacija gotovo se i neće mijenjati sve dok 15 vlada ne bude donosilo vanjskopolitičke odluke EU-a na temelju konsenzusa. Tek će prijelaz na nadnacionalnu vanjsku i sigurnosnu politiku, uključujući i zajedničku obrambenu strukturu, omogućiti Europskoj uniji vodeći politički položaj, sukladan njezinu gospodarskom potencijalu. 6. Balkan i njegovi problemi još će nas dugo zaokupljati. Teško je prevladati agresivni nacionalizam i njegovu instrumentalizaciju, za kojom posežu bezobzirni političari, zainteresirani samo za moć, kao i nacionalkomunistički režim, rat, razaranje i uništavanje gospodarstava pojedinih država. Do sada postignuti sporazumi prividna su rješenja i ne zadiru u stvarni korijen problema. Moramo razmišljati dugoročno i polagati nadu u buduće naraštaje. Stoga bi najbolja strategija bila ulaganje još više novca i energije u ona područja o kojima ovisi budućnost tih zemalja: u demokraciju i pravnu državu, odgoj, slobodu medija i izgradnju građanskog društva. Na Balkanu će konačno zavladati mir tek kad međunarodna zajednica uspije iz temelja promijeniti same ljude", smatra Albert Rohan, glavni tajnik austrijskog ministarstva vanjskih poslova.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙