ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Hrvatska ima brojne specijalitete nacionalnog ili regionalnog obilježja, ali ih nedovoljno koristi i u turizmu i u ukupnoj promidžbi, istaknuto je na današnjem Okruglom stolu o zastupljenosti hrvatskih
izvornih prehrambenih proizvoda u turizmu, održanom na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Hrvatska ima brojne specijalitete
nacionalnog ili regionalnog obilježja, ali ih nedovoljno koristi i
u turizmu i u ukupnoj promidžbi, istaknuto je na današnjem Okruglom
stolu o zastupljenosti hrvatskih izvornih prehrambenih proizvoda u
turizmu, održanom na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom
velesajmu.#L#
Zdravu i tradicijsku prehranu, rečeno je, treba nuditi u svim
turističkim odredištima, ne samo usputno, nego kao sastavni dio
prehrane turista. Ponudom domaće hrane inozemnom gostu Hrvatska će
promicati vlastiti turistički proizvod, ali i štedjeti na
transportnim i carinskim troškovima.
Po mišljenju dr. Danka Matasovića mediteranska je prehrana nešto
što se može ponuditi kao odgovor na preobilnu, lošu "zapadnu"
prehranu. Ribe, plodovi mora, mediteransko voće i povrće,
maslinovo ulje, namirnice su koje bi više trebale biti zastupljene
u turističkoj ponudi.
Kao specijaliteti koji, na žalost, nemaju velikog značenja ni u
turizmu niti u izvozu, istaknuti su mesni specijaliteti kulen,
pršut, razni sirevi poput paškog, brojni mliječni specijaliteti.
Ukazano je i na nedovoljno korištenje ribljih proizvoda kakvi su
slana, dimljena, sušena riba, na zapostavljanje slastičarskih
specijaliteta poput rožate, makovnjače, paprenjaka, proizvoda od
smokava i brojnih pekarskih proizvoda.
Sudionici okruglog stola upoznati su sa Programom razvitka turizma
na ruralnom području što ga je pokrenulo Ministarstvo turizma s
ciljem zaštite i obnove seoskih područja te obogaćivanja
turističke ponude. U idućoj se godini predviđa poticanje 400 malih
poduzetnika na ruralnom području, uključujući i otoke.
(Hina) bm ds
181357 MET sep 98