FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: DO 2030. UDIO BIOGORIVA U PROMETU BIT ĆE IZMEĐU 4 I 8 POSTO

ZAGREB, 7. kolovoza (Hina) - U strategiji energetskog razvitka Republike Hrvatske predviđa se da će 2030. godine udio biogoriva u prometu iznositi između četiri i osam posto. Hrvatska zbog klimatskih i drugih povoljnosti ima znatne mogućnosti za proizvodnju biodizela iz uljarica, osobito iz uljane repice, od koje se, prema podacima stručnjaka Energetskog instituta, može dobiti čak 2,5 puta više energije nego što se u njezinu proizvodnju ulaže.
ZAGREB, 7. kolovoza (Hina) - U strategiji energetskog razvitka Republike Hrvatske predviđa se da će 2030. godine udio biogoriva u prometu iznositi između četiri i osam posto. Hrvatska zbog klimatskih i drugih povoljnosti ima znatne mogućnosti za proizvodnju biodizela iz uljarica, osobito iz uljane repice, od koje se, prema podacima stručnjaka Energetskog instituta, može dobiti čak 2,5 puta više energije nego što se u njezinu proizvodnju ulaže.#L# Biodizel, koji se dobiva iz uljane repice, ima svojstva potpuno usporediva s dizelom iz mineralnog ulja. U koncentraciji iznad pet posto u dizelu on poboljšava mazivost goriva, a u koncentraciji iznad 20 posto smanjuje emisije štetnih tvari. Prema podacima Energetskog instituta, ukupna količina ugljičnog dioksida u biodizelu je jednaka onoj koju biljka apsorbira u rastu. Biodizel, uz to, ne sadrži sumpor, a emisije štetnih plinova i krutih čestica su niže nego kod mineralnog dizela. Brzo je biološki razgradiv, te ne predstavlja opasnost za temeljne vode prilikom transporta, skladištenja i korištenja. Kod transporta se ne klasificira kao opasna tvar jer nije niti lako zapaljiv. Kod korištenja u motorima može se miješati s mineralnim dizelom, proizvodi se i u zimskoj kvaliteti, a poboljšava podmazivanje u motoru i doprinosi trajnosti motora. U Europi se već proizvode znatne količine tog alternativnog ekološkog goriva, primjerice, Njemačka proizvodi 450 tisuća tona godišnje, Francuska između 350 i 400 tisuća tona, Austrija gotovo 50 tisuća, Italija 14 tisuća, te Belgija približno 12 tisuća tona godišnje. Stručnjaci industrije nafte Ina smatraju da bi proizvodnja biodizela bila isplativa jedino uz oslobađanje od poreza, što je inače praksa europskih država. Naime, danas je u Hrvatskoj tek 12 do 15 tisuća hektara poljoprivredne površine pod tom kulturom, a čak 43 posto potrebnih sirovina za proizvodnju jestivih ulja i sličnih proizvoda se uvozi. Prema ocjeni stručnjaka Energetskog instituta i Ine, proizvodnja biodizela u Hrvatskoj bi uz pravilnu razvojnu politiku mogla angažirati sve obradive poljoprivredne površine, potaknuti razvoj sela, otvaranje novih radnih mjesta, smanjiti uvoz nafte te značajno doprinijeti zaštiti okoliša. (Hina) js vel 070959 MET aug 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙