FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZET: I DALJE BEZ KLIMA-UREĐAJA

ZAGREB, 29. srpnja (Hina) - Vozila zagrebačkoga gradskog prijevoznika ZET-a i ovo će ljeto biti bez klima-uređaja. U ZET-u, naime, kažu da klima-uređaje nije uobičajeno ugrađivati u vozila javnoga prijevoza jer su postaje na razmjerno kratkim razmacima, od 300 do 600 metara. Zbog česta otvaranja vrata topli i hladni zrak stalno bi se miješali, a to bi uzrokovalo neizbježive kvarove u klimatizaciji.
ZAGREB, 29. srpnja (Hina) - Vozila zagrebačkoga gradskog prijevoznika ZET-a i ovo će ljeto biti bez klima-uređaja. U ZET-u, naime, kažu da klima-uređaje nije uobičajeno ugrađivati u vozila javnoga prijevoza jer su postaje na razmjerno kratkim razmacima, od 300 do 600 metara. Zbog česta otvaranja vrata topli i hladni zrak stalno bi se miješali, a to bi uzrokovalo neizbježive kvarove u klimatizaciji. #L# I dok će se putnici i nadalje "osvježavati" prirodnim strujanjem zraka pokraj otvorena prozora, vozači tramvaja, u čijim kabinama temperatura doseže i do 50 stupnjeva, ipak će dobiti rashladne uređaje. Po riječima direktora ZET-a Julijusa Pevaleka u ZET-u su zadovoljni s 250 tramvajskih vozila jer ona za sada podmiruju potrebe Zagrepčana za javnim prijevozom. Većim dijelom je uklonjena i šteta nastala pretjeranim navijačkim slavljem tijekom Svjetskoga nogometnog prvenstva. U oštećena su vozila ugrađena nova tramvajska stakla i oplate, a po prvoj procjeni taj nepredviđeni trošak ZET za sad stoji 400.000 kuna. Od 312 autobusa zagrebačkim ulicama svaki dan prometuje oko 270 jer su ostali zbog starosti i lošeg održavanja neuporabivi. Čak 87 autobusa ove će godine biti otpisano i po planu zamijenjeno drugima kako se ne bi još više smanjio ionako (pre)malen broj vozila (pri)gradskoga prijevoza. Unatoč ograničenim sredstvima ZET planira kupiti 20 zglobnih autobusa "man" i "mercedes" iz njemačkih tvrtaka, a 10 "solo" autobusa iste marke proizvest će zagrebačke tvrtke Eurobus i TAZ. Time će se povećati domaća proizvodnja, a krajnji je cilj da se do 2000. svi autobusi kupuju od domaćega proizvođača. Osim novih "mercedesa" i "manova" ZET će nabaviti i 57 rabljenih vozila istog tipa. Tako će se autobusna vozila standardizirati, a tipizacija voznoga parka jedna je od ZET-ovih poslovnih strategija, kazao je Pevalek. Iz autobusnoga voznog parka polagano se izbacuju autobusi "tam" i zamjenjuju "mercedesima" i "manovima". Do 2000. "tamova" će biti samo 20, a donedavno ih je bilo više od 100, dodao je. S tipizacijom tramvaja stanje je nešto zapletenije i sva dosadašnja rješenja uglavnom su privremena dok ne počne temeljita obnova voznoga parka. Tako se danas Zagrepčani mogu provozati u tramvaju starom između 35 i 40 godina iz bivšega domaćeg programa "Đ. Đakovića". Ta najstarija vozila bit će otpisana nakon prvoga kvara jer više nema ekonomske opravdanosti za njihovo održavanje. Oko 35 tramvaja zahtijeva generalne popravke i obnovu, među kojima su i češki tramvaji ČKD-Tatra, koji su na zagrebačkim tračnicama završili svoj eksploatacijski vijek. U idućih tri do pet godina vozit će se i rabljeni tramvaji kupljeni na njemačkom tržištu. Glavni izvor prihoda ZET-a je prodaja voznih karata. Primjerice, u svibnju ove godine prodano je 1,687.594 karata i ostvaren je prihod od 27,6 milijuna kuna. Najviše se prodalo pojedinačnih karata na kiosku - 13 posto više nego u istome razdoblju prošle godine. Prošla godina bila je već treća zaredom koju je ZET završio s dobitkom, što je dobro za donedavna gubitaša kojemu sada ne treba sanacija, već su na redu godine ulaganja. Do 2001. planirana su četiri smjera razvoja tramvajskoga prometa. Produžuju se tračnice od Dubrave do Dupca, a priprema se i izrada infrastrukture za prugu Jarun - Prečko. Dugoročno se planira i spajanje Trešnjevačkoga trga Avenijom Vukovar sa Savskom te izgradnja nove prometnice i pruge koja će spojiti Horvaćansku cestu s Ljubljanicom. Novac za proširenje javne prometne mreže osigurat će Gradsko poglavarstvo, a ZET vozila i novac za osposobljavanje vozača. Đurđa Beraković (Hina) bdj dd 290712 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙