Zagreb, 2. srpnja (Hina) - Domaći proizvođači bezalkoholnih pića u prvom ovogodišnjem tromjesečju proizveli su i prodali više bezalkoholnih pića za približno 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Po ocjeni stručnjaka
Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH), taj je rast značajan, budući da su domaći proizvođači suočeni s konkurencijom neregistriranih proizvođača i uvoznika.
Zagreb, 2. srpnja (Hina) - Domaći proizvođači bezalkoholnih pića u
prvom ovogodišnjem tromjesečju proizveli su i prodali više
bezalkoholnih pića za približno 10 posto u odnosu na isto razdoblje
prošle godine. Po ocjeni stručnjaka Gospodarsko interesnog
udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH), taj je rast
značajan, budući da su domaći proizvođači suočeni s konkurencijom
neregistriranih proizvođača i uvoznika.#L#
U spomenutom razdoblju proizvedeno je 43,7 milijuna litara
bezalkoholnih pića, što je porast od približno deset posto.
Cjelokupna prodaja porasla je 11 posto na 41,3 milijuna litara, a
najveći rast zabilježen je kod voćnih sokova, s lanjskih 3,7
milijuna litara na 5,5 milijuna litara. Osvježavajuća pića bilježe
veću prodaju za 11 posto na 34,7 milijuna litara. Manje je prodano
sirupa i to za 43 posto - 1,3 milijuna litara.
Prodaja bezalkoholnih pića na domaćem tržištu porasla je pet posto,
pri čemu su u ukupnoj prodaji osvježavajuća pića i voćni sokovi
imali udjel od 96,4 posto, a ostatak se odnosi na sirupe. Među
domaćim proizvođačima registriranim u udruženju, najveći udjel u
prodaji na domaćem tržištu imala je Coca Cola - 60,5 posto, te Badel
BAP - 13 posto.
Izvoz bezalkoholnih pića je, po podacima GIUPPH-a, u ovogodišnja
prva tri mjeseca za polovinu veći, a najviše je povećan kod
osvježavajućih pića, za dva milijuna litara na 6,64 milijuna
litara. Voćnih je sokova izvezeno 622 tisuće litara, što je 12 puta
na više u odnosu na isto razdoblje 1997., a tim je izvozom premašen
opseg godišnjeg izvoza.
Izvoz sirupa i ove godine prati petogodišnji trend pada, kažu u
udruženju, a po podacima, on je ove godine niži 40 posto. Gotovo
cjelokupni izvozni rezultati odnose se na tvrtke Coca Colu i
Amforu.
Ono što posebno zabrinjava, kažu u udruženju, činjenica je da nije
moguće navesti točne rezultate proizvodnje i prodaje bezalkoholnih
pića, zbog sve većeg broja neregistriranih proizvođača i uvoznika,
koje ne uspijevaju učinkovito nadzirati niti financijska policija
i inspekcijske kontrole.
Dolaskom turističke sezone i toplijih dana potrošnja bezalkoholnih
pića u Hrvatskoj trebala bi porasti, drže u udruženju, te je stoga u
suradnji s nadležnim ministarstvima potrebno poraditi na
adekvatnoj zakonskoj regulativi u rješavanju problema "sive
ekonomije". Naime, proizvođači ističu kako ne žele monopolistički
položaj na tržištu, već zaštitu od agresivnog pritiska uvoznih roba
i ponuda roba neregistrirane proizvodnje.
(Hina) rub vel
021158 MET jul 98