FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: PORAST PRODAJE I PROIZVODNJE BEZALKOHOLNIH PIĆA

Zagreb, 2. srpnja (Hina) - Domaći proizvođači bezalkoholnih pića u prvom ovogodišnjem tromjesečju proizveli su i prodali više bezalkoholnih pića za približno 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Po ocjeni stručnjaka Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH), taj je rast značajan, budući da su domaći proizvođači suočeni s konkurencijom neregistriranih proizvođača i uvoznika.
Zagreb, 2. srpnja (Hina) - Domaći proizvođači bezalkoholnih pića u prvom ovogodišnjem tromjesečju proizveli su i prodali više bezalkoholnih pića za približno 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Po ocjeni stručnjaka Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH), taj je rast značajan, budući da su domaći proizvođači suočeni s konkurencijom neregistriranih proizvođača i uvoznika.#L# U spomenutom razdoblju proizvedeno je 43,7 milijuna litara bezalkoholnih pića, što je porast od približno deset posto. Cjelokupna prodaja porasla je 11 posto na 41,3 milijuna litara, a najveći rast zabilježen je kod voćnih sokova, s lanjskih 3,7 milijuna litara na 5,5 milijuna litara. Osvježavajuća pića bilježe veću prodaju za 11 posto na 34,7 milijuna litara. Manje je prodano sirupa i to za 43 posto - 1,3 milijuna litara. Prodaja bezalkoholnih pića na domaćem tržištu porasla je pet posto, pri čemu su u ukupnoj prodaji osvježavajuća pića i voćni sokovi imali udjel od 96,4 posto, a ostatak se odnosi na sirupe. Među domaćim proizvođačima registriranim u udruženju, najveći udjel u prodaji na domaćem tržištu imala je Coca Cola - 60,5 posto, te Badel BAP - 13 posto. Izvoz bezalkoholnih pića je, po podacima GIUPPH-a, u ovogodišnja prva tri mjeseca za polovinu veći, a najviše je povećan kod osvježavajućih pića, za dva milijuna litara na 6,64 milijuna litara. Voćnih je sokova izvezeno 622 tisuće litara, što je 12 puta na više u odnosu na isto razdoblje 1997., a tim je izvozom premašen opseg godišnjeg izvoza. Izvoz sirupa i ove godine prati petogodišnji trend pada, kažu u udruženju, a po podacima, on je ove godine niži 40 posto. Gotovo cjelokupni izvozni rezultati odnose se na tvrtke Coca Colu i Amforu. Ono što posebno zabrinjava, kažu u udruženju, činjenica je da nije moguće navesti točne rezultate proizvodnje i prodaje bezalkoholnih pića, zbog sve većeg broja neregistriranih proizvođača i uvoznika, koje ne uspijevaju učinkovito nadzirati niti financijska policija i inspekcijske kontrole. Dolaskom turističke sezone i toplijih dana potrošnja bezalkoholnih pića u Hrvatskoj trebala bi porasti, drže u udruženju, te je stoga u suradnji s nadležnim ministarstvima potrebno poraditi na adekvatnoj zakonskoj regulativi u rješavanju problema "sive ekonomije". Naime, proizvođači ističu kako ne žele monopolistički položaj na tržištu, već zaštitu od agresivnog pritiska uvoznih roba i ponuda roba neregistrirane proizvodnje. (Hina) rub vel 021158 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙