ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Proizvodnja i prodaja mineralnih voda na domaćem je tržištu tijekom prva tri ovogodišnja mjeseca porasla osam posto. U Gospodarsko interesnom udruženju proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH) očekuju da će se
taj trend nastaviti i ubuduće te da će proizvodnja i prodaja znatno premašiti onu iz prošle godine.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Proizvodnja i prodaja mineralnih voda
na domaćem je tržištu tijekom prva tri ovogodišnja mjeseca porasla
osam posto. U Gospodarsko interesnom udruženju proizvođača pića
Hrvatske (GIUPPH) očekuju da će se taj trend nastaviti i ubuduće te
da će proizvodnja i prodaja znatno premašiti onu iz prošle
godine.#L#
Takva optimistička prognoza, kažu u udruženju, temelji se, među
ostalim, i na realnoj procjeni daljnjeg rasta turističke
potrošnje.
Dva domaća proizvođača, Jamnica i Studenac, proizveli su 39,49
milijuna litara mineralnih voda ili 3,1 milijun litara više nego u
istom lanjskom razdoblju. Od sveukupnih količina mineralne vode,
80 posto se odnosi na proizvodnju zagrebačke Jamnice, te ostatak na
Podravkinu tvornicu Studenac.
Prodaja na domaćem tržištu porasla je deset posto, kažu u
udruženju, pri čemu je Studenac zadržao prošlogodišnju razinu
prodaje, dok se ona povećala u Jamnici. Dva su domaća proizvođača na
inozemna tržišta u spomenutom razdoblju plasirala 116 tisuća
litara svojih proizvoda, što je 37 posto manje nego lani.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prva tri mjeseca u
Hrvatsku je uvezeno 1,3 milijuna litara mineralnih voda i to u
najvećem dijelu iz Slovenije, a samo simbolično iz Bosne i
Hercegovine. U GIUPP procjenjuju kako će se uvoz višestruko
povećati idućih mjeseci, naročito iz Slovenije, a on će, sukladno
međudržavnom ugovoru o razmjeni roba, biti ozbiljna konkurencija
domaćim proizvođačima.
(Hina) mku vel
121009 MET jun 98