VINKOVCI, 16. lipnja (Hina) - Gradnja višenamjenskoga kanala Dunav - Sava trebala bi početi u iduća dva mjeseca, izjavio je Hini vukovarsko-srijemski župan Rudolf Koenig. Premda su prvi otkopi bili predviđeni za kraj prošloga mjeseca,
početak gradnje kanala odgođen zato što u cijelosti nije gotova projektna dokumentacija, dodao je župan.
VINKOVCI, 16. lipnja (Hina) - Gradnja višenamjenskoga kanala Dunav
- Sava trebala bi početi u iduća dva mjeseca, izjavio je Hini
vukovarsko-srijemski župan Rudolf Koenig. Premda su prvi otkopi
bili predviđeni za kraj prošloga mjeseca, početak gradnje kanala
odgođen zato što u cijelosti nije gotova projektna dokumentacija,
dodao je župan.#L#
"Završavamo pripremne radove i očekujem da bi gradnja kanala mogla
početi u iduća dva mjeseca, a svakako ove godine jer njegova
izgradnja nije upitna", kazao je Koenig. Prva dionica kopala bi se
od Vukovara do Nuštra, a radove bi trebala izvoditi Hrvatska
vojska. "Ideja da Hrvatska vojska sudjeluje u gradnji kanala
potekla je od hrvatskoga Predsjednika i ja vjerujem da će ona biti
ostvarena. O tome još, međutim, nisam razgovarao s novim ministrom
obrane Andrijom Hebrangom, ali za sada nema naznaka da bi moglo biti
drukčije", kazao je Koenig.
Na gradnju kanala Dunav - Sava Hrvatska se odlučila radi vlastite
strateške prometne politike koja je ostvariva jedino izgradnjom
560 km duga prometnog prolaza od Podunavlja do Jadrana i to
mješovitom riječno-željezničkom vezom koja bi se sastojala od 61,5
km duga kanala Dunav - Sava (od Vukovara do Slavonskoga Šamca), 340
km kanalizirane Save, triju razvodnica (Županja, Jasenovac i
Strečeko-Sisak) i 160 km dvokolosiječne željezničke pruge Rijeka-
Zagreb. Kanalom se kani povezati središnja Europa s Jadranom, tako
da svojim mogućnostima i konkurentnom cijenom prijevoza preuzme
robu od drugih oblika prometa i s drugih tokova. Predviđa se da bi se
kanalom mogao ostvariti godišnji promet robe od sedam milijuna
tona, a od toga bi barem 50 posto trebao biti međunarodni.
(Hina) žd
161508 MET jun 98