ZAGREB/WASHINGTON, 29. svibnja (Hina) - Panamski kanal suočava se s velikim ekološkim problemima koji bi u budućnosti čak mogli ugroziti normalno odvijanje brodskog prometa kanalom, ustvrdio je južnoamerički znanstvenik Mark Falcoff
ovih dana na forumu Američkog poduzetničkog instituta u Washingtonu.
ZAGREB/WASHINGTON, 29. svibnja (Hina) - Panamski kanal suočava se s
velikim ekološkim problemima koji bi u budućnosti čak mogli
ugroziti normalno odvijanje brodskog prometa kanalom, ustvrdio je
južnoamerički znanstvenik Mark Falcoff ovih dana na forumu
Američkog poduzetničkog instituta u Washingtonu. #L#
Falcoff smatra da je Panamski kanal star i da, "baš kao i stari
automobil", zahtijeva neprestano održavanje, prenosi Američka
izvještajna agencija USIA.
Osnovni je ekološki problem niska razina vodostaja u jezeru Gatun
koje je izvor vode kojom se pune kanalske ustave i koja omogućuje da
brodovi prolaze kroz kanal.
Dnevno kroz Panamski kanal prođe oko 35 brodova, a svaki brod pri
prolasku treba oko 220 milijuna litara vode. Prema tvrdnjama
Falcoffa, pogoršanje stanja ekologije jezera uzrokovano je stalnim
prilivom nelegalnih doseljenika koji devastiraju prirodni
okoliš.
"Rezultat toga je znatno uništenje plovnih resursa, a veliko je
pitanje da li će biti dovoljno vode u jezeru za djelotvorno
funkcioniranje kanala u idućih nekoliko godina", rekao je
Falcoff.
El Nino, uzročnik velike suše u regiji, nesumljivo je zakomplicirao
stvari, ustvrdio je Falcoff, ali problemi su postojali i daleko
prije pojave tog vremenskog fenomena.
SAD, koje su izgradile Panamski kanal i otvorile ga za promet 1914.,
moraju 31. prosinca 1999. službeno predati vlasnička prava nad
kanalom Panami, zemlji na čijem se teritoriju kanal i nalazi.
(Hina) dv bnš
290203 MET may 98