ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Udruga komercijalnih televizija (UKT) predstavila je danas svoj amandman na prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji, u kojem zahtijeva da se promijene pravila
reklamiranja na HRT-u.
ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Udruga komercijalnih televizija (UKT)
predstavila je danas svoj amandman na prijedlog zakona o izmjenama
i dopunama Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji, u kojem zahtijeva da
se promijene pravila reklamiranja na HRT-u. #L#
UKT predlaže da HTV emitira reklamne poruke koje ne smiju prelaziti
sedam posto ukupna dnevnoga trajanja programa, t.j. da ne smiju
biti duže od četiri minute po satu. HRT ne bi smio emitirati
reklamne poruke ni nedjeljom ni u dane državnih i vjerskih
blagdana, pa ni u prekidima emisija, serija, filmova, prijenosa
vjerskih i športskih događaja, vijesti i drugih sličnih
programskih sadržaja, predlaže UKT. Isto tako nisu dopuštene ni
emisije pod pokroviteljstvom (sponzorstvom). Odredbe toga članka
primjenjuju se na oba programa HRT-a, dodaje se u priopćenju.
Amandmanom se želi u reguliranju HRT-a kao javne televizije
odrediti i izvore financiranja javne televizije u skladu sa
zakonima europskih zemalja, kaže se u priopćenju i podsjeća da
javnim državnim televizijama u Velikoj Britaniji, Danskoj,
Švedskoj i Norveškoj, jer ubiru pretplatu, nije dopušteno
emitirati reklamne poruke. U Belgiji se, primjerice, ne naplaćuje
pretplata, već se javna državna televizija financira iz državnoga
proračuna.
UKT je strukovna organizacija hrvatskih komercijalnih TV postaja,
koju su osnovale Gradska televizija Zadar, TV Čakovec, TV Marjan,
TV Nova, T&V Studio Dubrovnik, TV Slavonije i Baranje, Nezavisna
istarska televizija, Otvorena televizija (OTV), RI TV i Vinkovačka
televizija.
Svoje zahtjeve za promjenu pravila reklamiranja na HRT-u, kako bi
se smanjio monopol HRT-a na tome području, jučer je predstavila i
Nacionalna udruga televizija (NUT).
(Hina) žb gk
221910 MET may 98