LONDON, 7. svibnja (Hina/Reuters) - Vježbanje glazbenog instrumenta ne samo da poboljšava izvedbu već povećava i područje mozga koje obrađuje zvukove, izjavili su nedavno njemački istraživači.
LONDON, 7. svibnja (Hina/Reuters) - Vježbanje glazbenog
instrumenta ne samo da poboljšava izvedbu već povećava i područje
mozga koje obrađuje zvukove, izjavili su nedavno njemački
istraživači.#L#
Stručnjak za neurologiju Christo Pantev i kolege sa Sveučilišta u
Munsteru (Njemačka) usporedili su slike mozga iskusnih glazbenika
i osoba koje nikada nisu svirale neki instrument.
Otkrili su da je auditorni korteks glazbenika, koji reagira na
jačinu zvuka na glasoviru, oko 25 posto veći nego kod osoba koje se
ne bave glazbom.
Istraživači su otkrili i to da što ranije glazbenik počinje učiti
neki instrument to će se korteks više razviti.
Pantev je kazao kako mozak obrađuje akustične podražaje kao što su
glazbene note na glasoviru, kao takozvane tonotopske mape.
Neuroni, stanice koje prenose živčane impulse, grupirani su
zajedno na mapama u mozgu prema jačini zvuka. No, zbog toga što su
glazbeni tonovi drugačiji od običnih zvukova, potrebno je i više
neurona koji bi obradili složenije note.
Obuka glazbenika razvija područje u mozgu na različit način.
Uključeno je više neurona koji rade složnije. Iskusniji glazbenici
imaju i veće tonotopske mape.
Istraživanje u SAD-u je pokazalo da učenje glazbe u mladosti može
poboljšati opću inteligenciju vježbajući mozak ne samo da primi
informacije nego i da ih obradi. Pantev je, možda, pronašao
neurološke dokaze koji idu u prilog toj teoriji.
(Hina) car bnš
070253 MET may 98