FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŽUPANIJSKI DOM O MIRNOM OKUPLJANJU I JAVNOM PROSVJEDU

ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Na kojim mjestima i pod kojim uvjetima će se moći održavati skupovi i javni prosvjedi; što je nadležnost organizatora skupa, što općina i gradova, a što Ministarstva unutarnjih poslova - temeljna su pitanja koja se predlažu urediti Prijedlogom zakona o mirnom okupljanju i javnom prosvjedu, o kojem je otvorena rasprava u današnjem nastavku 14. sjednice Županijskog doma Hrvatskog državnog Sabora. I dok zastupnici HDZ-a predložena rješenja, usklađena s europskim standardima, smatraju dobrim, zastupnici oporbe predložene odredbe drže restriktivnijima od onih u važećem Zakonu o javnom okupljanju donesenom 1992.
ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Na kojim mjestima i pod kojim uvjetima će se moći održavati skupovi i javni prosvjedi; što je nadležnost organizatora skupa, što općina i gradova, a što Ministarstva unutarnjih poslova - temeljna su pitanja koja se predlažu urediti Prijedlogom zakona o mirnom okupljanju i javnom prosvjedu, o kojem je otvorena rasprava u današnjem nastavku 14. sjednice Županijskog doma Hrvatskog državnog Sabora. I dok zastupnici HDZ-a predložena rješenja, usklađena s europskim standardima, smatraju dobrim, zastupnici oporbe predložene odredbe drže restriktivnijima od onih u važećem Zakonu o javnom okupljanju donesenom 1992.#L# Nova se rješenja predlažu jer se važećim Zakonom o javnom okupljanju nije razdvojilo mirno okupljanje i javni prosvjed (fundamentalna osobna politička sloboda i prava čovjeka i građanina) od javnih priredbi i skupova na kojima se ostvaruju prihodi. Iako je važeći Zakon uveo obvezu održavanja reda i mira od strane organizatora, to nije precizno definirano, pa organizatorima javnog okupljanja omogućava različita shvaćanja i tumačenja. Zakon također nije jasno odredio pojam javnog mjesta na kojem se skupovi i prosvjedi mogu održavati. Upravo je to ključno pitanje koje je potaknulo donošenje novog zakona, čije je odredbe zastupnicima obrazložio pomoćnik ministra unutarnjih poslova Zlatko Gledec. Predlaže se, kaže Gledec, da se pravo na mirno okupljanje i javni prosvjed može ograničiti jedino zakonom radi nužne zaštite sloboda i prava drugih ljudi, pravnog poretka, javnog morala i zdravlja. Prijava okupljanja ili prosvjeda podnosila bi se sedam dana prije početka održavanja i to policijskoj upravi na čijem se području skup održava. Iznimno, iz osobito opravdanih razloga, prijava bi se mogla podnijeti 48 sati prije održavanja skupa. Ako se predloženi zakon prihvati mirno okupljanje i javni prosvjed ne bi se smjeli održavati u nacionalnim parkovima i zaštićenim parkovima prirode, u blizini bolnica, dječjih vrtića i osnovnih škola, u blizini spomenika kulture nulte kategorije, na auto- cestama i magistralnim cestama. Gradovi s više od 40.000 stanovnika mogli bi odlukom odrediti mjesta na kojima okupljanje i prosvjedovanje nije dozvoljeno. Upravo na te odredbe zastupnici oporbe uputili su najviše kritika, ističući da su preopćenite. Ministar unutarnjih poslova imao bi pravo zabraniti održavanje skupa, ako nije prijavljen, ako se održava na nedozvoljenim mjestima, ako se njime poziva na rat ili uporabu nasilja, rasnu i vjersku mržnju ili bilo koji oblik nesnošljivosti, ili ako postoji vjerojatnost od pogibelji, nasilja i drugih oblika ozbiljnog remećenja javnog reda i mira. Ovlaštena službena osoba mogla bi prekinuti održavanje takvih skupova. U slučaju zabrane, organizator skupa mogao bi podnijeti tužbu Upravnom sudu RH koji bi o toj tužbi odlučivao po hitnom postupku. Po novom zakonu organizatori bi bili dužni osiguravati javni red i mir. Vilim Herman (HSLS) smatra da je predoženi zakon iniciran događajima oko neodržavanja prosvjednog skupa na zagrebačkom Trgu Bana Jelačića. Zamjerio je na općenitim odredbama koje govore o mjestima na kojima se skupovi ne bi mogli održavati i upitao zašto samo gradovi iznad 40.000 stanovnika imaju pravo određivati mjesta na kojima se skupovi ne bi smjeli održavati. Zvonimir Sabati (HSS) upitao je gdje će se skupovi moći održavati, kada već u predloženom zakonu stoji gdje se ne mogu. Trgovi hrvatskih gradova povijesna su okupljališta, smatra Sabati i ne vidi razloga da se na njima skupovi ne bi mogli održati. Tom u prilog Ankica Mamić (LS) dodala je kako gotovo na svim gradskim trgovima postoji spomenik nulte kategorije, a blizu kojeg se, kako se predlaže, skupovi ne bi smjeli održavati. Predloženi zakon ne vodi demokratičnosti društva, već manjini daje pravo odlučivanja, smatra Mamić. I Ratko Maričić (SDP) protiv je te odredbe, a najvećim limitirajućim faktorom ocjenjuje odredbu da je organizator skupa dužan osigurati javni red i mir. Pojasnio je kako bi organizator bio dužan izraditi plan kojeg odobrava policija, a koja uvijek, kaže Maričić može tražiti ispunjavanje dodatnih uvjeta i tako odgađati održavanje skupa. (Hina) sšh/žb mć 211229 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙