FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIJEDLOG ZAKONA O MIRNOM OKUPLJANJU I JAVNOM PROSVJEDU

ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Prijedlog zakona o mirnom okupljanju i javnom prosvjedu, koji je Vlada uputila u u redovitu saborsku proceduru, predviđa potpuno razdvajanje mirnih okupljanja i javnih prosvjeda od javnih priredbi i drugih javnih skupova kako bi se utvrdile posebne sigurnosne i zaštitne mjere na javnim priredbama i kako bi se neovisno od javnih priredbi i drugih javnih skupova omogućilo ostvarivanje prava na mirno okupljanje i javne prosvjede.
ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Prijedlog zakona o mirnom okupljanju i javnom prosvjedu, koji je Vlada uputila u u redovitu saborsku proceduru, predviđa potpuno razdvajanje mirnih okupljanja i javnih prosvjeda od javnih priredbi i drugih javnih skupova kako bi se utvrdile posebne sigurnosne i zaštitne mjere na javnim priredbama i kako bi se neovisno od javnih priredbi i drugih javnih skupova omogućilo ostvarivanje prava na mirno okupljanje i javne prosvjede.#L# Vlada u obrazloženju podsjeća kako je Zakonom o javnom okupljanju iz 1992., onemogućavan poseban pristup osiguravanju reda i mira na priredbama i skupovima, a održavanje reda i mira na samom okupljanju bilo je u nadležnosti organizatora javnog okupljanja dok je uloga policije bila preventivna. Međutim, Vlada smatra da se tražene mjere osiguranja u praksi nisu provodile. Pravo na mirno okupljanje i javni prosvjed, sukladno prijedlogu zakona, imaju svi građani RH i stranci koji se zakonito nalaze na teritoriju RH i ono se može ograničiti jedino zakonom radi nužne zaštite sloboda i prava drugih ljudi, pravnog poretka, javnog morala i zdravlja. Zakonom bi se dala ministru unutarnjih poslova mogućnost zabrane mirnog okupljanja i javnog prosvjeda i to ukoliko ono nije pravodobno prijavljeno, ako je prijavljeno na prostorima na kojima se ne smije održavati, ako su ciljevi usmjereni na pozivanje ili poticanje na rat ili uporabu nasilja, na nacionalnu, rasnu, vjersku ili bilo koju nesnošljivost te ukoliko postoji razborita vjerojatnost da bi održavanje dovelo do izravne i zbiljske pogibelji od nasilja i drugih oblika ozbiljnog remećenja javnog reda i mira. Radi istih razloga mirno okupljanje i javni prosvjed mogla bi spriječi odnosno prekinuti i ovlaštena službena osoba, nakon čega bi se u roku od 30 minuta ono moralo raspustiti. Rješenje o zabrani ministar bi mogao donijeti najkasnije 48 sati od podnošenja prijave. Pod mirnim okupljanjem i javnim prosvjedom podrazumijeva se svako organizirano okupljanje više od 10 ljudi koje se održava u cilju javnog zauzimanja za njihova politička i druga uvjerenja i ciljeve. Javna priredba podrazumjeva skupove koji se organiziraju radi ostvarivanja prihoda u okviru registrirane poduzetničke djelatnosti, a koji zahtjevaju poduzimanje posebnih sigurnosnih mjera. Drugi oblici okupljanja podrazumijevaju skupove kojima je svrha ostvarivanje inih gospodarskih, vjerskih, kulturnih, humanitarnih, športskih, zabavnih i drugih interesa građana i stranaca i oni se ne prijavljuju. Redarstvene bi vlasti bile dužne spriječiti ometanje ili onemogućavanje mirnog okupljanja i javnog prosvjeda koji se održava na temelju zakona. Mirno okupljanje i javni prosvjed moći će organizirati skupina građana ili stranaca ili udruga, uz obvezu da se ono prijavi, u pravilu 7 dana, a iznimno najkasnije 48 sati prije početka, policijskoj upravi na čijem će se području održati. Organizator će biti dužan prijaviti svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja mirnog okupljanja ili javnog prosvjeda, podatke o organizatoru ili ovlaštenoj osobi, osobne podatke o voditelju, broj redara i očekivani broj sudionika. Dužan je osigurati red i mir na mirnom okupljanju i javnom prosvjedu te osigurati dovoljan broj redara. Okupljanja, sastanci, tribine, okrugli stolovi ili okupljanja registriranih političkih stranaka te sindikalnih i drugih udruga koji se održavaju u zatvorenim prostorijama prikladnim za te svrhe neće se morati prijavljivati. Vlada drži kako jedinice lokalne samouprave moraju odrediti prostore primjerene za održavanje mirnih okupljanja i javnih prosvjeda, što do sada nije bio slučaj. Mirna okupljanja i javni prosvjedi moći će se održavati na svakom prikladnom prostoru osim u nacionalnim parkovima i zaštićenim parkovima prirode, u blizini bolnica, dječjih vrtića i osnovnih škola, u blizini spomenika kulture nulte kategorije te na autocestama i magistralnim cestama na način kojim se ugrožava sigurnost cestovnog prometa. Zakonom će se omogućiti da predstavnička tijela gradova s više od 40.000 stanovnika mogu odlukom odrediti mjesto na kojima nije dopušteno održavanje mirnog okupljanja i javnog prosvjeda. Zakonom bi se zabranilo sudionicima mirnog okupljanja ili javnog prosvjeda nošenje oružja te nošenje odore, dijelova odore, odjeće, oznaka ili drugih obilježja kojima se potiče naselje, nacionalna, rasna, vjerska mržnja ili bilo koji oblik nesnošljivosti. Javne priredbe prijavljivale bi se policijskoj upravi najkasnije 10 dana prije početka održavanja, a organizator bi uz potrebne podatke za prijavu morao priložiti i odobrenje utvrđeno propisima iz područja prometa, odnosno sigurnosti prometa na cestama. Predviđa se da organizator športske, kulturne ili zabavne javne priredbe sudjeluje u troškovima dodatnih mjera osiguranja koje policijska uprava poduzima u svrhu osiguranja javnog reda i mira. Ovisno o prekršaju zakonom su predviđene novčane kazne u iznosu od 1.000 do 30.000 kuna. (Hina) so db 141256 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙