ZAGREB, 8. travnja (Hina) - "Hrvatska u odnosu na druge europske zemlje ima neprocjenjive mogućnosti razvoja avanturističkog i eko turizma, koji uključuje rafting na divljim i mirnim vodama, kajak, kanu, planinarenje, vožnje biciklom,
jedrenje, ronjenje te istraživanja bogatstava nacionalnih parkova, otoka i rijeka", istaknuo je voditelj Atlas Adventures Željko Kelemen na današnjem predstavljanju novog programa održanom u zagrebačkoj poslovnici Atlasa.
ZAGREB, 8. travnja (Hina) - "Hrvatska u odnosu na druge europske
zemlje ima neprocjenjive mogućnosti razvoja avanturističkog i eko
turizma, koji uključuje rafting na divljim i mirnim vodama, kajak,
kanu, planinarenje, vožnje biciklom, jedrenje, ronjenje te
istraživanja bogatstava nacionalnih parkova, otoka i rijeka",
istaknuo je voditelj Atlas Adventures Željko Kelemen na današnjem
predstavljanju novog programa održanom u zagrebačkoj poslovnici
Atlasa.#L#
Program raftinga nudi jednodnevne izlete na rijeke Dobru, Cetinu,
Kupu i Mrežnicu, te Unu, a mogući su i vikend aranžmani s noćenjem na
Bjelolasici i Omišu. Atlas ima 30 vlastitih gumenih čamaca, od čega
15 novih, u koje je investirano više od 75 tisuća američkih dolara,
kao i vlastite vodiče i skipere.
Atlas će, kako se očekuje, za nekoliko dana potpisati sporazum sa
Hrvatskom elektroprivredom (HEP) i dobiti koncesiju za
organiziranje raftinga na Dobri.
"Lani smo zbog nekoordinirane suradnje s HEP-om i nedovoljnih
količina vode", kaže Kelemen, "bili prisiljeni otkazati tisuću
plaćenih izleta i još 3000 potencijalnih izletnika".
"U ponudi smo imali i izlete kanuom Zrmanjom i njezinim pritokom
Kupom u suradnji s Obrovačkom općinom, no prije nekoliko dana
dobili smo dopis da se na tim rijekama planira izgradnja
hidroelektrane za što već postoje zainteresirani inozemni
investitori. Smatramo da bi to bila velika šteta i da je za Hrvatsku
puno vrjednije i korisnije očuvanje kanjona Zrmanje i Kupe, koji se
po svojim slapovima mogu mjeriti s Plitvičkim jezerima", naglasio
je Kelemen.
Atlas u svojoj ponudi eko turizma ima i Mljet, Kvarnerske otoke,
Kornate i Plitvice.
Novi se program odnedavno promovira i na 30 stranica putem
Interneta pod nazivom Croatia Adventure Atlas. Internet prospekt
podijeljen je u tri dijela: u prvom dijelu su prikazane moguće
aktivnosti avaturističkog i eko turizma, drugi dio sadrži
informacije o našim rijekama, otocima, nacionalnim parkovima i
planinama, dok treći sadrži kratke informacije o Hrvatskoj i načinu
putovanja do nje.
Naime, iskustva drugih svjetskih agencija, rekao je Kelemen,
pokazuju da je marketing putem Interneta najbrža i najjeftinija
promidžba, a brojne agencije čak više od 50 posto svojih klijenata
nalaze na taj način.
Samo na dvije rijeke južnog Tirola - Oeltz i Inn, ponudom raftinga,
Austrijanci ostvaruju godišnji promet od 30 milijuna dolara.
Slične promete ostvaruju i eko turistički centri u Švicarskoj,
sjevernoj Italiji i južnoj Francuskoj, koje su, pored Austrije,
zapravo jedine europske zemlje koje imaju razvijene resurse za eko
i avanturistički turizam, kaže Kelemen.
Veliki centri eko i avanturističkog turizma su u Americi, Novom
Zelandu, Nepalu, Čileu, Argentini i Brazilu.
Korisnici takvih programa su gosti s visokim standardom, kojima je
dosadio klasičan oblik odmora i traže nešto novo ili ljubitelji
prirode koji žele nešto naučiti i doživjeti. Vjerujem, kaže
Kelemen, da je i Hrvatskoj u interesu da dovedemo takve goste.
(Hina) js vl
081520 MET apr 98