ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Stanje prodaje na domaćem i inozemnim tržištima, pitanje rješavanja plaćanja poreza na dodanu vrijednost (PDV) u privatnom smještaju, te razvitak novih trendova u turizmu - avanturističkog i eko-turizma,
bile su teme okruglih stolova koji su održani danas u sklopu treće Skupštine Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u zagrebačkom hotelu Golden Tulip Holiday.
ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Stanje prodaje na domaćem i inozemnim
tržištima, pitanje rješavanja plaćanja poreza na dodanu vrijednost
(PDV) u privatnom smještaju, te razvitak novih trendova u turizmu -
avanturističkog i eko-turizma, bile su teme okruglih stolova koji
su održani danas u sklopu treće Skupštine Udruge hrvatskih
putničkih agencija (UHPA) u zagrebačkom hotelu Golden Tulip
Holiday.#L#
Na skupštini su, među ostalim, podnesena izvješća o radu te Udruge u
prošloj te planovima za ovu godinu, a predstavljeno je i jamčevno
osiguranje Adriatic osiguranja. Pritom je naglašeno da će UHPA
promovirati i podržavati sklapanje ugovora svojih članica s tim
osiguravajućim društvom o prodaji paketa putnog i jamčevnog
osiguranja. UHPA će također u ime članica Sekcije za inicijativu,
ugovorno preuzeti obvezu realizacije povratka putnika osiguranih
agencija u domicil u slučajevima njihova ulaska u stečaj, a u skladu
sa Zakonom o turističkoj djelatnosti.
U ovoj će se godini izjednačiti redovne i pridružene članice UHPA-e
u obvezi plaćanja članarine, pa će stoga godišnja članarina za prvu
grupu-razinu članarina iznositi 1.780,60 kuna, za drugu 3.280,40
kn te treću 4.710,00 kn.
Kako je istaknula predsjednica UHPA-e i direktorica dubrovačke
putničke agencije Atlas Pave Župan-Rusković, sudeći prema iznimnom
interesu i dobrom stanju bukinga za Hrvatsku na inozemnim
tržištima, u ovoj se turističkoj godini očekuju vrlo dobri
turistički rezultati.
Kako predviđa Svjetska turistička organizacija (WTO), uz
kvalitativnu obnovu objekata i turističke ponude, jačanje
infrastrukture te obogaćivanje ponude i kvalitete usluga, Hrvatska
bi do kraja ovoga stoljeća trebala postati jedna od vodećih
turističkih zemlja na Mediteranu.
Tome u prilog govore i podaci o trenutačnom stanju bukinga na
inozemnim tržištima.
Tako je, primjerice, najbolje stanje na njemačkom tržištu gdje se
sada bilježi od 40 do 50 posto više rezervacija nego lani. U
Austriji je zabilježeno deset posto više rezervacija, ali kako je
rekao direktor putničke agencije Kompas Ivan Pukšar, to je tržište
već lani skoro došlo do svog maksimuma.
Skandinavske zemlje već nekoliko godina nisu prisutne na našem
tržištu, ali sada je već prodano 30 posto od zakupljenih kapaciteta
za to tržište. Nizozemska, Belgija i Mađarska pokazuju pojačani
interes za boravak na hrvatskoj obali, a stanje bukinga na
slovenskom tržištu slično je onom na domaćem, gdje se trenutačno
bilježi otrpilike 100 rezervacija dnevno.
U Velikoj Britaniji bukirano je 15.000 turističkih aranžmana, što
je još uvijek daleko od predratnih 350.000. Jedino se na češkom i
slovačkom tržištu bilježi smanjen broj rezervacija za 20 posto nego
lani, a razlozi leže u teškoj gospodarskoj situaciji u tim
zemljama.
U svezi sa Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti Franko Beaković iz
Adriatic osiguranja je istaknuo, da je on unazadio privatni
smještaj u Hrvatskoj zbog toga što je svim vlasnicima stanova i kuća
dopušteno iznajmljivanje soba u turističke svrhe. Njegov je
prijedlog da hrvatsko Ministarstvo turizma promijeni taj Zakon
tako da se vlasnici stanova mogu baviti turističkom djelatnošću
"ako su prethodno izvršili kategorizaciju smještajne jedinice,
registrirali obrt kod nadležnog organa ili sklopili ugovor o
iznajmljivanju s trgovačkim društvom registriranim za obavljanje
turističke ili ugostiteljske djelatnosti".
(Hina) splj vl
171521 MET mar 98