ZAGREB, 2. travnja (Hina) - "Zagrebački Inter-Continental (IC) je od samog početka poslovanja prije 27 godina, bio svjestan svoje moralne obveze da učini nešto u eko-pogledu, pa je 1990. godine započeo s pionirskim pothvatom izrade
Ekološkog priručnika za branšu, tj. hotelsku industriju" rekla je direktorica obuke toga hotela Renata Lichtberger na nedavnom skupu na temu "Ekologija je business" održanom u organizaciji vodeće studentske neprofitne organizacije AISCEC-Zagreb na Ekonomskom fakultetu.
ZAGREB, 2. travnja (Hina) - "Zagrebački Inter-Continental (IC) je
od samog početka poslovanja prije 27 godina, bio svjestan svoje
moralne obveze da učini nešto u eko-pogledu, pa je 1990. godine
započeo s pionirskim pothvatom izrade Ekološkog priručnika za
branšu, tj. hotelsku industriju" rekla je direktorica obuke toga
hotela Renata Lichtberger na nedavnom skupu na temu "Ekologija je
business" održanom u organizaciji vodeće studentske neprofitne
organizacije AISCEC-Zagreb na Ekonomskom fakultetu.#L#
Kako je hotelska industrija servisna, tj. rade "ljudi za ljude",
postavljeni su izuzetno visoki standardi usluga (prema gostu)
proizvoda-hotela.
U Ekološkom priručniku IC određeno je kako se zapravo treba
gospodariti otpadom, korištenjem resursa (svi hoteli imaju velike
praonice, kemijske čistione, rashladne uređaje, koriste
električnu energiju i vodu), a nastao je u suradnji sa drugim
stručnjacima iz hotelijerstva.
IC je osnovao veliko "Vijeće za zaštitu okoliša", i unatrag godinu i
pol primijenio 90 posto svega propisanog, napravio "Studiju
gospodarenja okolišom" i dobio nagradu za eko-hotel u Hrvatskoj.
Velik je značaj komunikacije tog hotela i s partnerima i s gostima,
pa se postižu značajni rezultati na području zaštite okoliša.
Primjerice, aktivno se radi na očuvanju prirodnih izvora energije
(gašenje plina u kuhinji istog časa kad posuda nije na kuhalu,
obostrano fotokopiranje, gašenje svjetla i dr.), to ne utječe na
visinu kakvoće usluga, a postižu se maksimalne uštede.
Na području komunikacije IC je prisutan na svim razninama, a na
lokalnoj razini obučava djelatnike o ekološkim aspektima - 427
profesionalaca rade na tim aktivnostima. Cilj je razvrstavanje
otpada po kategorijama - staklo, bio-otpad, papir i slično.
U hotelu su postavljene oglasne ploče preko kojih se komunicira, i
tako se nastoji smanjiti otpad. Zbrinjavanje gradskog otpada (ZGO)
je izradio koncept gospodarenja otpadom zajedno s djelatnicima
hotela, a taj bi model trebao biti uzor i svim drugim hotelima.
Postavljena su dva osnovna zahtjeva. Prvo, što je više moguće
smanjiti količinu otpada, a ako ga ima, onda ga iskoristiti
sekundarno.
Otpad koji se ne može izbjeći odlaže se u 11 skupina.
Najviše otpada proizvede kuhinja (50 posto od ukupnog i 50 tona
godišnje) i pospremanje soba. U kuhinji se odvojeno sakuplja otpad
u kante koje su na dohvat ruke, a ostaci od jela koji čine 10 posto
otpada, služe kao stočna hrana. Zeleni ostaci hrane odvajaju se za
kompost.
Druga vrsta korisnog otpada su papir i karton, koji se prešaju i
recikliraju, a čine 20 posto ukupnog otpada. Stare baterije i staro
ulje čine dva posto ukupnog otpada, a sakupi ih se oko četiri tone
godišnje, odlažu se u posebne kontejnere.
Spremanjem soba prikupi se 23 posto od ukupnog otpada u hotelu, a na
licu mjesta se odvajaju novine i papir, staklo i plastika, dok se
neiskorišteni sapun upotrebaljava kasnije za pranje hodnika.
Nekorisni otpad sakuplja se u posebne vreće i kasnije odvozi.
Tako se od 220 tona godišnjeg otpada u hotelu IC na smetlište odvozi
oko 60 tona.
Inter-Continental je inače dobio regionalnu nagradu lanaca hotela
IC za ekološku brigu prema okolišu, a cilj im je, kako kažu,
dobivanje prve nagrade.
(Hina) sm vl
021050 MET apr 98